• saalig1321

Hjälp

Nu behöver jag er hjälp!!

För ungefär ett år sedan blev jag gravid men fick ett missfall. 
    Nu har jag samma känsla i kroppen som då å har vissa syntom

illamående,ont i huvudet,trött kan sova 3 dagar i sträck,och jätte ömma bröst. jag har tagit 3 tester med allt från 3 dagar till 1 veckas mellan rum men inte fått ett plus. Men igår när jag tog ett test kom det äntligen fram 2 sträck men efter 2 minuter var sträck nr2 plötsligt bortaFörvånad jag har läst lite om detta å det står att de oftast inte är något. Vad ska jag göra ska jag tro att det inte är nått eller kan det vara nått ändå? BTW: Dagen då jag å kille hade lite "mys" i sängen var 2 dagar innan mens och vi hann "mysa" 2-3 gånger innan mensen kom så då känner jag oxå att jag borde väll inte kunna vara gravid då mensen kom? (mensen varade i 4 dagar) har inte haft mens på 2 år då jag tar tagit  mini-piller men slutade 2 veckor innan samlaget

• Svar på tråden Hjälp
  • UndrandeSökare

Tar du minipiller nu? Eller har du slutat för gott?

Boka en tid hos gyn och be att du får ta lite hormonprover föreslår jag:

tsh, t3, t4, tpo och trak (sköldkörtelprover) ang det där med att du sover 3 dygn i sträck.

Be att få kolla dina järnnivåer (hb, järn och ferritin) ang att du är trött och illamående

Och ta blodprov för prolaktin ang ömma bröst

Be gärna att du får ta fertilitetsprover också som amh, Lh, fsh, östrogen och progesteron.

• saalig1321

Tar ej minipiller nu ska eventuellt börja med detta igen. Får man fråga varför alla dessa prover ska göras? Är inte så kunnig ????

• UndrandeSökare

Om du läser hela texten jag skrev så står det varför man tar varje prov. Om man tex har fel på sina sköldkörtelvärden blir man trött och kan sova i flera dygn och man kan då behöva ta Levaxintabletter för det. Har man dåliga järnvärden behöver man ta järntabletter. Har man fel på sköldkörtelvärden får man lättare missfall.

Tänkte ifall du planerar bli gravid igen så är det bra att kolla upp saker innan så man slipper få fler missfall.

• saalig1321
    {#emotions_dlg.flower}BTW: förra missfallet jag hade var pga att barnet/fostret växte utanför livmodern
Svar på tråden Hjälp