• Anonym (Vad hände?)

Sjuka sexfixerade unga föräldrar

Varför har unga, svenska föräldrar blivit så fixerad kring sexualitet? Allt handlar idag om sexualitet men hur blev folket sånt?

om en man är fumlig på krogen och rör en tjej så skriks det om sexuella övergrepp. Barn som leker i t-shirt och trosor är visst pedofilernas dröm idag och ser man på den gamla roliga serien Vänner så skriker folk om hur homofobiska och kvinnofientliga karaktärerna är. Och varför har man inte med någon som är gay och någon transperson?

Hela landet har blivit snurrigt och ingen vågar säga ifrån. Jag är så less på dessa hysteriska människor som ser sexuella övergrepp, kvinnoförtryck och pedofiler i helt vanliga och oskyldiga saker. Och sluta med att förstöra barnen. De är inte transpersoner när de är små barn. Låt de få en chans att växa upp och få en mer mogen hjärna utan att sätta sexuella stämplar på dem. Sluta vara så sexfixerade. Ni skadar omgivningen.

• Svar på tråden Sjuka sexfixerade unga föräldrar
  • Anonym (bullen)

Vill bara påtala att det finns både en person som är gay (Ross exfru) samt en transperson (Chandlers pappa) i vänner...

Annars kan jag hålla med dig om att det är synd att allt ska sexualiseras!

• Lena

Man sexualiserar inget genom att se fler övergrepp eller erkänner att det finns transpersoner. Inget av dessa saker har med sex att göra utan antingen med makt/förtryck eller hur man ser på sig själv att göra.

• Anonym (Malin)

Vi kommer aldrig att sluta påpeka mäns övergrepp på barn, kvinnor och djur!

• Anonym (Vad hände?)
    Anonym (bullen) skrev 2018-01-18 08:12:36 följande:

Vill bara påtala att det finns både en person som är gay (Ross exfru) samt en transperson (Chandlers pappa) i vänner...

Annars kan jag hålla med dig om att det är synd att allt ska sexualiseras!

Just fasen det hade jag glömt. Men det är stora diskussioner efter att Netflix har börjat visa serien igen. Jag fattar verkligen inte att allt ska sexualiseras. Det är en skön serie. Varför inte bara koppla av och njuta?
  • Anonym (Vad hände?)
    Lena skrev 2018-01-18 08:25:02 följande:

Man sexualiserar inget genom att se fler övergrepp eller erkänner att det finns transpersoner. Inget av dessa saker har med sex att göra utan antingen med makt/förtryck eller hur man ser på sig själv att göra.

Allt sexualiseras. Kan man inte bara hålla käften någon gång? Se det roliga i en komediserie istället för att leta problem.
  • Anonym (Vad hände?)
    Anonym (Malin) skrev 2018-01-18 09:10:11 följande:

Vi kommer aldrig att sluta påpeka mäns övergrepp på barn, kvinnor och djur!

Man behöver inte förstöra allt roligt bara för att man är rabiat och vägrar inse att det är kul att se en komediserie. Och visst är det fel när en full kille råkar röra en tjej men allt är inte sexuella övergrepp. Samma med barn. Låt dem få vara barn och sluta leta pedofiler överallt.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Vad hände?) skrev 2018-01-18 09:15:42 följande:

Man behöver inte förstöra allt roligt bara för att man är rabiat och vägrar inse att det är kul att se en komediserie. Och visst är det fel när en full kille råkar röra en tjej men allt är inte sexuella övergrepp. Samma med barn. Låt dem få vara barn och sluta leta pedofiler överallt.

Fel!! Det är ni som ska sluta att begå Sexuell övergrepp på kvinnor! Sluta kränka och sexualisera Ban och plåga djur!
  • Anonym (Vad hände?)
    Anonym (Malin) skrev 2018-01-18 09:24:12 följande:

Fel!! Det är ni som ska sluta att begå Sexuell övergrepp på kvinnor! Sluta kränka och sexualisera Ban och plåga djur!

Ursäkta men är du frisk? Varför anklagar du mig för sexuella övergrepp och kränkningar av barn och djurplågeri? Sök hjälp för dina sjukliga fantasier.
  • Lena

Folk får se det roliga i saker men de måste förstå att alla inte tycker allt är roligt och att det är problematiskt med humor som gör andra ledsna.

• Anonym (Malin)
    Anonym (Vad hände?) skrev 2018-01-18 09:26:54 följande:

Ursäkta men är du frisk? Varför anklagar du mig för sexuella övergrepp och kränkningar av barn och djurplågeri? Sök hjälp för dina sjukliga fantasier.

Ni män! Inte du personligen. Ta ansvar för dom fruktansvärda handlingar som män begår. Hjälp till att Lösa problemet "män" i stället för att sitta och skrika "inte jag!"
Svar på tråden Sjuka sexfixerade unga föräldrar