Acne
Visste inte vilken kategori jag skulle välja, men har någon tips mot acne??
Visste inte vilken kategori jag skulle välja, men har någon tips mot acne??
Det bästa och dyrare sättet tror jag är att gå till en hudterapeut och därefter köpa fullt kit med produkter anpassade till din hudtyp. Min hud har blivit mkt bättre sen jag satsade på rengöring, toner, scrub, c vitamin, masker och goa fuktkrämen. Jag provade först med bara rengöring och fuktkräm från samma märke men det hjälpte inte.
Det billiga men också effektiva sättet som kanske inte är bra i långa loppet är att köpa Basiron tvättkräm från Apoteket. Den är antibakteriell och jag kan både tvätta ansiktet med den o skölja samt dutta på problemområden och sova med det. Den är stark dock och jag kan ex inte ha den runt hakan för då blir jag röd och det kliar.
Jag använder krämen Dermalogica Breakout Control den är jättebra! Dunderkräm verkligen. Finns att köpa på bangerhead.se :)
(Kanske verkar dyr men jag tycker faktiskt att den är värd det. Dom där billiga krämerna funkar ju inte. Men frakt ingår och det är billigare än att köpa i butik)
Att äta mycket fisk hjälpte inte mig i min ungdom i alla fall. Fick höra från många att man ska äta mycket fisk! Helst torsk! Helst varje dag och rejäla portioner!
Men min acne var kvar och jag är fortfarande trött på torsk även fast det här är 3 decennier sen nu