• AnonymSWE

Fundering

Min dotter, 12 år snart 13, har bott hos mig på heltid i snart 2 år. Får träffa pappan när hon vill.

Problemet är att det är fortfarande delad vårdnad vilket betyder att jag måste ha underskrifter på skol, pass, bankkonto osv fast han inte är delaktig i skolan, aktiviteter eller henne så säger han nej till mycket och bråkar att han inte vill skriva på.

Hur stor är chansen att jag kan få ensam vårdnad tror ni?

• Svar på tråden Fundering
  • Anonym (Hk)

I samma sits. Går tyvärr inte. Har tom gått vidare till domstolen men slutade endast med att jag la ut EXTREMT mycket pengar och förlorade i slutändan.

• Anonym (svårt)

Det kan gå men det ska mycket till och du måste visa att han bråkar och krånglar väldigt mycket. Eftersom dottern ändå kan träffa honom när han vill kommer nog rätten tycka att ni då ändå klarar av att ha ett samarbete. 

Har du provat med att kalla honom till samarbetssamtal på Familjerätten? Där kan man åtminstone försöka få honom att förklara varför han säger nej till saker han ändå inte bryr sig om och komma fram till ett sätt som ska fungera mellan er. Det bygger förstås på att han går med på att gå dit. 

Svar på tråden Fundering