besvär efter TVT operation
Hej!
Jag gjorde en TVT operation (inkontinens) den 18/12. Hade besvär direkt efter op att kissa och blev kvar några timmar extra innan jag tillslut lyckades. Närmaste veckorna efter op hade jag lite ont och lite sveda åt alvedon och ipren men kunde jobba och umgås osv. För en vecka sedan (3-4 v efter op) var jag ute med en kompis och drack totalt 4 öl under kvällen. Hela kvällen kände jag att det var svårt att tömma blåsan trots att jag satt länge kände jag mig fortfarande kissnödig efteråt. Tillslut kändes det så obehagligt att jag åkte hem. På vägen hem hade jag fruktansvärt ont över blåsan och den krampade verkligen. Väl hemma satt jag på toaletten och fick som krystvärkar fast från urinblåsan, en hemsk smärta. Det började då sakta droppa lite urin åt gången och ca en timme senare kunde jag kissa 1 dl. Satt samtidigt i telefonen med 1177 som tyckte att så länge det kom något så kunde jag stanna hemma. Efter detta kunde jag kissa var 20 min resten av natten, först 1 dl, sen 1,5 och tillslut 2dl åt gången. Kissade alltså över 1liter! Sedan den dagen har jag sveda och trängningar dygnet runt. Har varit till gyn 2 ggr den här veckan och de kan inte se nåt onormalt. Är oroad och undrar hur detta ska bli? Är hemma från jobbet veckan ut. Någon annan som gjort den här typen av operation som haft besvär efteråt?