• Svar på tråden Hur mycket pratar ni män om er partner och er relation med vänner?
  • Anonym (Tala är silver, men...)

Ytterst fåordigt om partners och relationer. Vi pratar om allt annat då vi träffas. Knappt så jag vet om en del vänner ens är i relationer eller ej.

• Anonym (Hmm)

Svar på frågan - ingenting, vi pratar bara om roliga saker.

• Anonym (Tala är silver, men...)

För den delen vill jag inte vara samtalsämne. Det privata som min fru känner till om mig vill jag inte ska diskuteras med utomstående.

• Acubens

Pratar ofta med andra om min särbos liv...

• Anonym (En man)

Jag pratar endast om oss som par och enbart i positiva ordalag. Aldrig att jag skulle prata om min frus egenskaper eller våra vardagliga relationsproblem med nån kompis. Ett undantag skulle vara om jag mådde jävligt dåligt och var på väg att separera. Då kanske jag skulle prata om det med min bästa kompis.

• Anders 386

Jag kan ta upp det nån gång ibland, men det blir inga djupa analyser. Men då är det när man pratar "man mot man" - inte när man är i en grupp av män.
    Jag har egentligen ett betydligt större intresse av att prata relationer än vad jag får utlopp för IRL, det är väl största anledningen till att jag hänger här...Skrattande

• Anonym (mkt)

Jag och min bästa vän pratar om allt, även sexet.

• MR Human

När det kom fram att min fru varit otrogen pratade jag rätt mycket med ett par vänner om det ett tag + flera trådar på FL där jag diskuterade eländet med er!

Innan hade jag aldrig pratat om mitt förhållande med någon! Inte ens med mina syskon.

• Anonym (nämns jag inte så finns jag inte)
    Acubens skrev 2018-01-19 11:28:11 följande:

Pratar ofta med andra om min särbos liv...

Eloge till dig:)
  • Anonym (nämns jag inte så finns jag inte)
    Anders 386 skrev 2018-01-19 12:55:46 följande:

Jag kan ta upp det nån gång ibland, men det blir inga djupa analyser. Men då är det när man pratar "man mot man" - inte när man är i en grupp av män.
    Jag har egentligen ett betydligt större intresse av att prata relationer än vad jag får utlopp för IRL, det är väl största anledningen till att jag hänger här...Skrattande

Du verkar vara en bara man! Tror många män skulle vilja men mäns grottstadieattityd med varandra och i grupp är under all kritik och skapar farliga män med undertryckt känsloliv. Kolla serien Manlighet med Fredrik Önnevall som tar upp dessa frågor. Tror det är lite vad Alexander Bard också är inne på..att män ska få bättre kontakt med sina känslor och lära sig kommunicera.
Svar på tråden Hur mycket pratar ni män om er partner och er relation med vänner?