• Äldre 19 Jan 15:09
    1775 visningar
    1 svar
    1
    1775

    Hatar att uppdatera iPhones OS! Något snille som kan hjälpa till?

    Jag måste uppdatera till 11 och har ett gemensamt ID för musik/appar men ett annat för iCloud som jag inte använder. iCloud används aldrig och är alltid urloggat på alla våra enheter. Men med den nya skituppdateringen 11 så loggar den in allt på en gång, dvs affärerna, iCloud, facetime etc och det går inte att ta sig runt det. Dessutom så börjar den automatiskt föra över saker till iCloud som jag vet till 3000% att vi aldrig har bockat i då vi alltid bockar ur allt och loggar ut ur iCloud vid varje uppdatering och lägger aldrig på det igen. Så hur gör jag det här bäst för att inte få varandras innehåll i våra enheter och inte få något överfört till iCloud? Den enda enhet som kommer att ha iCloud påslaget (mot min vilja) är den som uppdateras för stunden.

    1. Loggar jag in iCloud med personliga IDet innan uppdatering och ser till att allt är avbockat och låter affärerna vara inloggade med det andra IDet? Dvs iCloud och affärerna är inloggade med två olika ID innan uppdatering. Får det 11 att låta mig slippa logga in allt på en gång med endast ett ID när enheten startar?

    2. Låter jag iCloud vara utloggat och bara affärerna inloggade innan uppdatering?

    3. När uppdateringen är klar loggar jag in med gemensamma IDet och får panik när den börjar överföra bilder, kontakter etc till iCloud men stoppar det så fort jag kan med att bocka av alla överföringar och loggar sen ut snabbt som attan?

    Om jag gör nummer 3 försvinner allt från iCloud och Apples servrar så fort jag bockar av och loggar ut då? Hoppar inget över till andra enheter där det inte hör hemma då? Skulle det betyda att ingen skada är skedd förutom paniken innan jag får allt avstängt?

    Hur fan ska jag göra för att slippa kaos? Och varför kan Apple inte låta en logga in iCloud separat som förut då dom vet att många kör två olika ID? {#emotions_dlg.djavulsk}
     
    Jag ber på mina bara knän att någon som begriper sig på sånt här eller som har uppdaterat med samma dilemma som mig svarar här. Snälla, snälla, snälla, snälla, snälla.

  • Svar på tråden Hatar att uppdatera iPhones OS! Något snille som kan hjälpa till?
  • Äldre 19 Jan 20:52
    #1

    Finns det verkligen ingen här som själv har två ID och vet hur jag ska lösa det här?

Svar på tråden Hatar att uppdatera iPhones OS! Något snille som kan hjälpa till?