• Anonym (MomToBe)

    Vilket av dessa namn?

    Har just fått veta att det är en liten dotter jag väntar och skulle gärna vilja veta vad ni tycker om mina 4 favoritnamn :) Rösta på det ni tycker bäst om, men kommentera gärna vad ni tycker om de andra!

    Ge gärna förslag {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-01-19 19:31
    La denna tråd anonymt då jag inte vill att mina syskon ska få nyss om mina namntankar, uppskattar om den får ligga kvar under denna kategori! :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa namn?
  • Anonym (MomToBe)

    Tack för rösterna hittills och svaret :) Sonja är nog ett av de namn jag gillat längst.

  • Anonym (Li)

    Rädda ungen och välj Sonja.

    Mira!? Är det ett skämt?

  • Anonym (MomToBe)

    Tack för alla svar och röster! Det är ganska jämnt, vilket jag kan förstå då jag har problem att bestämma mig, men det gör det inte lättare för mig Tungan ute


    Anonym (Li) skrev 2018-01-19 21:23:42 följande:
    Rädda ungen och välj Sonja.

    Mira!? Är det ett skämt?
    Bara för att ett namn jag tycker om inte faller dig i smaken betyder det inte att jag "skämtar".
  • Anonym (K)

    Tycker Sonja är finast av dem.

    Jag hade inte valt namnet Ofelia som tilltalsnamn på grund av associationer till ett negativt ord i själva namnet - "fel", men om du tycker om det jättemycket går det att ha som andranamn. Jag tycker till exempel om namnet Fabian mycket, men skulle inte ge det till ett barn som tilltalsnamn på grund av associationen "Fy fabian".

  • GAndrea

    Sonja heter min ettåring och jag får alltid komplimanger för vilket fint namn vi valt åt dottern. Sen kanske folk inte säger vad dem tycker "på riktigt" men jag har inte hört något negativt alls

Svar på tråden Vilket av dessa namn?