• Tihi

    Bör man använda "Hitta min iPhone"?

    Den uppenbara fördelen är ju förstås att man kan hitta och radera sin iPhone på avstånd. Finns det några fler fördelar?

    Nackdelarna jag spontant kommer på är att man (som iCloud-motståndare) måste ha iCloud påslaget i telefonen hela tiden och inte kan logga ur iCloud utan att funktionen försvinner? Det betyder också att hackare eller någon med tillgång till ens konto alltid kan se var iPhonen befinner sig?

    Om någon loggar in på ens iCloud kan dom börja föra över andra saker som foton och kontakter etc till iCloud då eller kan det bara styras från telefonen?

    Kan man enbart ha "hitta min iPhone" synkad till iCloud men allt annat avstängt? Jag vill inte synka något alls till iCloud.

    Ni som använder det kan väl berätta lite om hur det funkar och vad ni tycker? Vill veta alla fördelar och speciellt nackdelar. Jag har läst på hemsidan men vill ha lite input från faktiska användare.

    Värt att veta är kanske att jag generellt är molnmotståndare Tungan ute men börjar se några fördelar med att använda hitta min iPhone om det inte betyder för många nackdelar.

  • Svar på tråden Bör man använda "Hitta min iPhone"?
  • Tihi

    Det ekar tomt här men jag har en till fråga. Jag undrar om man alltid måste ha platstjänster på om man använder "Hitta min iPhone"? Jag är enbart ute efter att kunna radera telefonen om den skulle försvinna.

  • Allis1000

    Jag använder Hitta min iPhone, och har haft nytta av den många gånger. Närapå ovärdelig.

    Sköker telefonen flera ggr i veckan. Faktiskt en starkt bidragande orsak till att jag skaffade iPhone.

    Det andra vet jag inget om

  • Tihi
    Allis1000 skrev 2018-01-22 20:14:11 följande:
    Jag använder Hitta min iPhone, och har haft nytta av den många gånger. Närapå ovärdelig.
    Sköker telefonen flera ggr i veckan. Faktiskt en starkt bidragande orsak till att jag skaffade iPhone.
    Det andra vet jag inget om
    Det har ju sina fördelar helt klart.
Svar på tråden Bör man använda "Hitta min iPhone"?