• Pottfisk

Magsmärta tidigt i graviditeten

Är gravid för första gången, i vecka 4. Jag är livrädd för missfall, och funderar på om det jag upplever är normalt då jag läst olika saker.

Jag har till och från väldigt ont i magen, liknande mensvärk. Ibland hugger det till, och ibland bara värker det i nedre delen av magen och vid äggstockarna. Ska ringa barnmorska om tid i morgon och kommer såklart att fråga där med, men tänker om någon annan upplevt samma sak och om den graviditeten lyckades i så fall? Dämpar ju oron lite.

• Svar på tråden Magsmärta tidigt i graviditeten
  • Johannana

Jättevanligt :) Det du känner är med största sannolikhet växtvärk. Nu ska dessutom tarmar flytta på sig när livmodern växer och blir större. Jag har haft precis likadant sedan några dagar efter ÄL, är snart i vecka 8. Börjar bli lite snällare värk nu dock! Så jag tror inte du behöver vara orolig :)

• Solen2

Jag hade värk från veckan efter ägglossning ( återföring då vi gjort ivf) och ett par veckor fram. Kändes som mensvärk som mer med tiden övergick till att kännas som rejäl träningsvärk i nedre delen av magen. Det var också bland de första tecknen jag fick på att det hade gått vägen. Nu är jag i v9+5 och känner inte av det på samma sätt längre.

• Pottfisk

Tack för era svar! Känner mig lite lugnare när man vet att det inte behöver vara det värsta och att andra känner samma sak :)

• Brazillove

Växtvärk, din livmoder ökar kraftigt i storlek dom första veckorna så det känns som mensvärk, huggningarna i äggstocks området är bara ligament som drar ut sig.

Jag hade det dom första veckorna, var en av dom två tecken jag hade att jag var gravid.

Blev sen orolig när jag inte kände av det längre runt v 10 =P

Svar på tråden Magsmärta tidigt i graviditeten