• Anonym (Lina)

Svanskotan Cancer

Jag behöver råd och hjälp! Jag har senaste året haft ont i svanskotan från och till, jag hat magrat och gått ner i vikt, vilket förmodligen beror på jobb stress och oro! Jag är alltid hård i magen, jag gör nummer 2 kanske 3 -4 gånger i veckan..

Jag känner av svanskotan mer och mer, när jag ligger och sitter! Den är liksom spetsig och jag har aldrig känt av den innan! Så igår läste jag i Aftonbladet om en tjej som vart förstoppad och hade ont i svanskotan/gått ner i vikt/ blodig avföring osv.. hon gick till läkaren och det visade sig att hon hade tarmcancer och bara en kort tid kvar att leva!!!

Jag är livrädd nu, jag kan inte skingra tankarna! Jag vet inte om jag behöver läkare eller psykolog! Kan jag ha samma sak? Min mormor gick bort tidigt i tarmcancer! Kan man gå till läkaren enbart för att man är orolig?

Hjälp mig någon! Ni som bara har åsikter över min nojjighet behöver inte lägga energi på att kommentera..

• Svar på tråden Svanskotan Cancer
  • Lissn

Inget att debattera på internet tänker jag. Har själv tjocktarmscancer i släkten och screenas för polyper med jämna mellanrum. In och prata med läkare :)

• Anonym (Lina)

Självklart inte men det känns alltid bättre att prata med någon! Ska till läkaren imorgon. Vet bara inte hur jag ska formulera mig för att jag ska tas på allvar.. vad är screenas?

• Anonym (såhär)

Du känner säkert av svanskotan mer för att du gått ner i vikt -helt naturligt. Du sa också själv att du gått ner i vikt av jobbstress och oro. Boka tid på Vc men detta är nog din oro som spökar.

• Anonym (Lina)
    Anonym (såhär) skrev 2018-01-21 21:55:15 följande:

Du känner säkert av svanskotan mer för att du gått ner i vikt -helt naturligt. Du sa också själv att du gått ner i vikt av jobbstress och oro. Boka tid på Vc men detta är nog din oro som spökar.

Jag hoppas att det är det! Det är hemskt när tankarna och rädslan tar över!!
  • Anonym (Lina)

Jag har varit hos läkare! Har lämnat gluten prov och även avföringsprov! Nu får vi se vad det visar!

Svar på tråden Svanskotan Cancer