• Min älskade dotter

    Bärsele ergobaby

    Hej! Vill ngn förklara skillnaden mellan ergobaby 360 och ergobaby omni... original är inte ett alternativ då jag vill kunna ha mitt barn framåtvänd.

    Andra åsikter om denna bärsele? Mitt barn är snart ett år men babybjörn klarar inte min rygg.

  • Svar på tråden Bärsele ergobaby
  • Let it Rain

    ErgoBaby är super! Jag har både en adapt och en omni.

    Skillnaden mellan en 360 och en omni är att du slipper spädbarnsinlägg i den senare varianten. Jag personligen hade jag valt omnin. :)

  • isofija

    Kör på 360n om du hittar den billigare eftersom enda skillnaden mellan de två är att Omnin inte kräver spädbarnsinlägg och ditt barn är ju äldre!

  • Let it Rain

    Ah... missade att ditt barn är ett år. Tänker ni skaffa fler barn? Isf: välj omni, annars kan det kvitta.

  • Min älskade dotter

    Tack snälla för era svar! Nej inga fler barn är det tänkt (och jag borde köpt en tidigare!) men då kör jag på 360. Bära ett större barn i en babybjörn är inte skönt!

  • elyse

    Varför vill du inte bära på ryggen? Tula har jättebra toddler-selar som är anpassade för just äldre barn. Eller Lenny Lamb. De är väldigt vackra också.

  • superf

    Jag hade samma problem med babybjörn och bytte till Ergobaby 360, är på det stora hela nöjd men båda selar har för och nackdelar. Googlade och hittade ett väldigt bra sammanfattat bärsele test. Det jag framförallt gillar med babybjörnen är hur smidig den är att ta på, men det väger ju liksom inte upp för hur obehaglig den blir för rygg och nacke efter en kort stund. Ergobaby 360 har ju sina nackdelar, tycker generellt sett att den är fulare också.

    Är nyfiken på andra typer av selar också, skulle kunna tänka mig att prova på något annat märke. Har hört bra saker om Manduka, är det någon som testat?

Svar på tråden Bärsele ergobaby