• arwenxxx

Någon som har provat Werlabs blodtester?

Har varit på MVC men fick bara Hb, socker och ferritinvärde tagen. Hade då järnbrist och skulle äta Niferex. Hade redan ätit massor leverpastej och druckit Blusaft i 3 månader vilket tydligen inte hade någon effekt, suck ...

Skulle också vilja veta hur mina andra vitaminnivåer ligger, typ folat och vitamin D och sådant. Äter ACO gravid 2 tabletter om dagen men vem vet, de kanske inte ha någon effekt heller ... Barnmorskan ville dock inte beställa något sådant prov åt mig ...

Någon som har erfarenhet av Werlabs? Såg att de hade ett Stora Vänta barn-paket som verkar ha markörer som jag är intresserade av (werlabs.se/vara-tester/stora-vanta-barn-paketet). Vet någon om man få någon hjälp med tolkning och råd efter blodproverna eller bara siffror som man får själv tolka?
  • Svar på tråden Någon som har provat Werlabs blodtester?
  • InaLo

Har gjort en fertilitets tester där. Funkade jätte bra . Tog en vecka för svaren. Läkare kommenterade sedan resultatet. Inga konstigheter.

• Krusbärskompott

Finns en del trådar här på familjeliv m folk som tagit prover där och inte fått tillräcklig hjälp med tolkningen utan blivit förvirrade och frågar här istället. Vilket sällan skapar mindre förvirrkng imho. ;)

Men det är kanske en stor majoritet som blir nöjda.

MVC följer ett basprogram och tar inte utökade prover bara för att man vill det.

Just D-vitamin är det många som har brist på såhär års, många läkare jag känner äter tillskott m just det.

Lycka till!

• arwenxxx
    InaLo skrev 2018-01-23 12:40:13 följande:

Har gjort en fertilitets tester där. Funkade jätte bra . Tog en vecka för svaren. Läkare kommenterade sedan resultatet. Inga konstigheter.

Gjorde precis testet nu. Gick smidigt

Ferritinvärde låg på samma nivå som det jag fick från MVC så resultat verkar tillförlitligt.

Sköldkörteln var normal vilket var jätteskönt att veta. MVC tar bara sköldkörtelprovet om man ha sköldkörtelproblem i släkten. Jag svarade nej på frågan i inskrivningsformuläret så det blev ingen provtagning. Vem vet, jag kan ju bli den första i min släkt som få ett sköldkörtelproblem och brist på sköldkörtelhormon påverkar ju fosterutveckling.

Folatvärde låg bra och högt och det var också skönt att veta.

Men ........ Jag hade jättelåg vitamin D! Multivitaminer verkar inte räcka så jag får nog även ta starkare D vitamin tillskott separat ... Någon som kan rekommendera något? Hörde att D-vitamin i olja är bättre än de som finns i vanlig tablettform. Kan det stämma?
  • arwenxxx
    Krusbärskompott skrev 2018-01-23 13:55:43 följande:

Finns en del trådar här på familjeliv m folk som tagit prover där och inte fått tillräcklig hjälp med tolkningen utan blivit förvirrade och frågar här istället. Vilket sällan skapar mindre förvirrkng imho. ;)

Men det är kanske en stor majoritet som blir nöjda.

MVC följer ett basprogram och tar inte utökade prover bara för att man vill det.

Just D-vitamin är det många som har brist på såhär års, många läkare jag känner äter tillskott m just det.

Lycka till!

Trist. Gick smidigt för mig i alla fall. Jag hade förväntat D vitaminbrist nu på vintern, men att det skulle vara så låg som 38 var fortfarande en överraskning ... den optimala nivån skulle vara 75-250 ...
Svar på tråden Någon som har provat Werlabs blodtester?