• Farmir

    Dotter och far relation

    Jag blev sambo för drygt ett år sedan med en man som har två döttrar. 21 och 18 år. Dom har båda egna boenden. Det som jag nu har reagerat på är att 18 åringen och pappan sms:ar varandra flera gånger om dagen. Kvällarna mest. Det är hjärtan och I love you och pussar. Hon skrev att hennes kärlek är obeskrivbar och åker hon iväg så saknar hon sin pappa jättemycket och längtar efter honom. Det är många pussar och kramar när dom ses.

    Jag tycker det börjar bli jobbigt och är det normalt? Dom verkar nästan förälskad i varandra.

    Vad tycker ni? Jag har sagt till min sambo att jag inte tycker dom har en sund relation och att jag inte tror att ändra 18 åringar gör så.

  • Svar på tråden Dotter och far relation
  • Anonym (ace)

    Jag tycker inte att du ska lägga dig i pappans relation med sina vuxna döttrar.

  • Anonym (Lö)

    Vad tycker ni? Jag har sagt till min sambo att jag inte tycker dom har en sund relation och att jag inte tror att ändra 18 åringar gör så.[/

    Hur reagera han på det då?

  • 8992

    Fast sitter du på allvar och gnäller om att en pappa har en kärleksfull och nära relation till sina barn? Jag är 25år och gift, smsar min pappa varje dag och träffarna honom flera gånger i veckan. Likaså gör min lillasyster på 22år. Kramas alltid när vi ses. Vuxen som jag är grät jag ögonen ur mig när pappa kom hem efter en lite längre resa. Förstår inte riktigt vad ditt problem äta


  • Anonym (men)
    Anonym (Lö) skrev 2018-01-23 15:26:14 följande:

    Vad tycker ni? Jag har sagt till min sambo att jag inte tycker dom har en sund relation och att jag inte tror att ändra 18 åringar gör så.[/

    Hur reagera han på det då?


    Men, vad tror du det är som pågår då? Att de i hemlighet vill ha en romantisk/sexuell relation? Vem bryr sig hur andra 18-åringar gör eller är. Varje förälder har väl sin relation med sitt barn. 

    Konstigare tycker jag att du sitter och läser deras sms i så fall.

    Jag önskar jag hade en sån kärleksfull relation med mina föräldrar. och jag hoppas att jag kommer att ha det med mina barn.
  • viseversa

    Berir väl på vad du menar pussas och kramas. Att dom pussas på munne kan vara helt ok enligt mig. Och kramar med. Ligger dom däremot omslingrade i siffan som ett förälskat par och är närgågna på ett vis som inte känns okej när man är far och dotter så förstår jag att du reagerar. Var ju någon liknande tråd för ett tag sen där ts var orolig över sin sambos relation med sin 12-134 åriga dotter men det hon beskrev som han gjorde på dottern var lång över gränsen för okej. Tex kunde han stoppa in sin hand under hennes byxlinning framme vid underlivet när dom låg tillsammans i soffan. Och låste in sig på rummet med dottern och lekte "pusslekar" och "slicklekar" och pruttade henne på magen väldigt nära underlivet samt smekte hennes lår och annat som itne är okej enligt mig och många andra i tråden. 

  • Rumpelstiltskins

    Pussar hur då? Är det pussar på munnen så är ju i alla fall jag beredd på att säga att det är ett märkligt beteende. 

    Med din trådstart så ser jag framför mig hur de i princip slätar över varandra och det är inte normalt nej. Men då frågar jag mig, är du dålig på att förklara eller överreagerar du?

  • Anonym (bm)
    Anonym (ace) skrev 2018-01-23 15:22:57 följande:

    Jag tycker inte att du ska lägga dig i pappans relation med sina vuxna döttrar.


    exakt
  • Anonym (A)

    Antagligen hade du själv ingen kärleksfull pappa för det är helt normalt hur dom är och det är så det SKA vara bara det att majoriteten av pappor är rätt kyliga, frånvarande osv. tyvärr. Det är ju helt fantastiskt att dom har en sån fin relation! Släpp din konstiga syn.

Svar på tråden Dotter och far relation