• Äldre 23 Jan 19:24
    2473 visningar
    4 svar
    4
    2473

    Gravid i v. 26 och har precis genomgått något väldigt traumatiskt i mitt liv. Behöver råd

    Hej! Vet inte vem jag ska fråga men jag har precis genomgått ett stort trauma i mitt liv pga att båda mina föräldrar gick hastigt bort genom loppet av tre veckor. Jag fick lugnande utskrivet. Sobril på dagen och xanor till natten endast för en kort period och enligt läkaren är det helt okej.

    Det måste ju vara farligare för bebisen om jag är stressad än om jag äter små doser av lugnande i en kort period? Är ändå orolig såklart. Tänker ju på bebisen i första hand.

    Hoppas nån kan hjälpa mig med lite gode råd <3

  • Svar på tråden Gravid i v. 26 och har precis genomgått något väldigt traumatiskt i mitt liv. Behöver råd
  • Äldre 23 Jan 19:46
    #1

    Oj... Beklagar verkligen, kan inte ens föreställa mig vilket helvete du genomgår! Sorgen och smärtan kring dina föräldrar och samtidigt försöka känna glädje kring ditt barn som lever runt och sparkar!

    Men jag tror inte att du behöver oroa dig för hur medicinen påverkar barnet, hade det varit för stor risk hade ju inte läkaren skrivit ut det åt dig :)

    Beklagar ännu en gång!

  • Äldre 23 Jan 20:15
    #2

    Vilken mardrömssituation, beklagar verkligen din stora förlust. Det är okej att äta den typen av läkemedel i små doser i kortare perioder under graviditen. Tar man det mer regelbundet i slutet av graviditeten finns risk att bebisen blir abstinent när den föds, men det är inte heller hela världen, det medicinerar man bort. /läkare inom psykiatrin

  • Äldre 23 Jan 21:02
    #3

    Ja läkare och bm säger ju att det finns fler fördelar än nackdelar att äta denna medicin just nu.

    Går även hos en psykolog så jag ska fortsätta få hjälp i det långa loppet för har fått utskrivet för tre veckor och det ska vara helt okej. Men man oroar sig ju alltid för lilla bebis i magen.

    Tack för svaren, känns bättre nu :)

  • Äldre 23 Jan 21:03
    #4

    Och såklart tack för ert beklagande i min stora sorg <3

Svar på tråden Gravid i v. 26 och har precis genomgått något väldigt traumatiskt i mitt liv. Behöver råd