• Anonym (OMG!)

Varför saknas halva ögonfransraden?

Märkte när jag skulle sätta på ögonkräm att på undre fransraden så saknades halva raden av fransar på ett öga. Vad kan ha hänt? Är nästan säker på att jag hade fransarna tidigare på dagen när jag sminkade mig. Har inte kliat mig i ögat vad jag minns och dom borde väl inte lossna av det oavsett?

Det enda nya jag gör är att sminka av med en slags rengöringssmör som man försiktigt lägger dit och låter ligga på ögonen 1 minut innan man sköljer bort den. Det gnuggas ingenting jämfört med en vanlig remover som man använder med bomull.

Dom växer väl ut igen och går det att skynda på processen?

• Svar på tråden Varför saknas halva ögonfransraden?
  • Anonym (OMG!)
    Anonym (castor olja) skrev 2018-01-24 03:27:38 följande:
    Olika oljor som castor olja, vaselin, e-vitamin olja,kokosolja gör att fransar växer snabbare och blir längre och fylligare. Applicera längs med fransroten varje kväll innan du lägger dig.

www.healthline.com/health/castor-oil-for-eyel...
    Det ska jag spana in. Fattar bara inte hur halva fransraden har lossnat överhuvudtaget. Obestämd
  • Anonym (castor olja)

Sånt händer ibland. Mascara kan göra att de klumpar ihop sig så kliar man kanske sig så trillar de av eller så har hårstråna viss livslängd och trillar av samtidigt? Har råkat ut för de flera gånger men de har alltid kommit tillbaks:)

• Anonym (OMG!)
    Anonym (castor olja) skrev 2018-01-24 11:53:04 följande:
    Sånt händer ibland. Mascara kan göra att de klumpar ihop sig så kliar man kanske sig så trillar de av eller så har hårstråna viss livslängd och trillar av samtidigt? Har råkat ut för de flera gånger men de har alltid kommit tillbaks:)
    Pustar ut lite nu. Skrattande  Eftersom att det är på den undre raden så låter jag bli att ha mascara där tills dom har kommit tillbaka för jag antar att det är bäst att låta dom vara tills dom har vuxit ut igen. Dessutom lär det ju se muppigt ut att halva raden saknar mascara.
  • Anonym (OMG!)
    Phalaenopsis skrev 2018-01-24 22:32:07 följande:
    Lyckligtvis växer ju fransarna fort. Borde vara tillbaka inom två veckor.
    Hoppas det går så fort. Gick tillbaka till min gamla vattniga remover istället för smöret om det är så att smöret var för tungt eller täppte till så att fransarna lossnade. Tror ni att det spelar in eller bara var en tillfällighet? Jag hade använt smöret 4-6 gånger när det hände.
  • Anonym (OMG!)

Vad är det som händer med mina fransar? Jag har inte använt mascara på två veckor och fransarna började växa ut igen. Igår la jag på mascara för första gången och på samma ställe lossnade många fransar igen när jag tog bort sminket. Jag har samma remover och smink som jag alltid har haft. Jag har inte gnuggat mig i ögonen. Jag var försiktig när jag tog bort sminket och inga andra fransar har lossnat som tur är utan det är bara på samma ställe.

Vad gör jag nu förutom att inte använda mascara tills fransarna har vuxit ut ordentligt?

• Anonym (OMG!)

Vad tror ni är mest skonsamt för fransarna och huden runt ögonen när man tar bort sminket? Vanlig remover med bomull eller det där smöret som man försiktigt lägger på ögonen med fingrarna och sen sköljer bort med vatten?

Svar på tråden Varför saknas halva ögonfransraden?