Snöoväder skrev 2018-01-24 13:23:11 följande:
Fick 2-3 dagar efter äl ömma bröstvårtor och 5 dagar efter äl stickningar/ont i magen några gånger per dag, vad betyder det?
Aldrig haft såhär förut efter äl eller innan bim.
Har en vecka kvar till bim så vill inte testa ännu på tok för tidigt för symptom kan jag tycka..
Någon som haft samma eller bim 31 januari? ????
Fick väldigt tidiga känningar under min förra graviditet. Tyvärr slutade den i ett missfall vecka 8 men ni som diskuterar tidiga gravkänningar kanske är intresserade av dessa utdrag ur den månadens loggbok:
Dag 16: hugger i sidan. Känns lite som träningsvärk från och till under kvällen. Äl? Eller...?
Dag 18-19 konstigt illamående under em. Kväll
Dag 19 inbillar jag mig eller är bröstvårtorna svullna och rosafärgade?
Dag 21-22 klåda i bröstvårtorna
Dag 26-27 illamående på kvällen igen.
Dag 28 illamående från och till hela dagen. Blev spyfärdig av smaken av äppeljuice. Köpte grav test och plussade!!!
Så efter den upplevelsen är jag övertygad om att man kan känna av graviditeten väldigt tidigt. Sen är varje graviditet olika. Med min dotter så började jag inte känna av att jag var gravid innan runt bim.
Förnekade det jag kände denna gången då det kändes för tidigt men när även min man påpekade bröstvårtorna mindre än en vecka efter äl så började jag misstänka att symptomen var mer än inbillning.