• Snöoväder

Symptom så tidigt?

Fick 2-3 dagar efter äl ömma bröstvårtor och 5 dagar efter äl stickningar/ont i magen några gånger per dag, vad betyder det?

Aldrig haft såhär förut efter äl eller innan bim.

Har en vecka kvar till bim så vill inte testa ännu på tok för tidigt för symptom kan jag tycka..

Någon som haft samma eller bim 31 januari? ????

• Svar på tråden Symptom så tidigt?
  • Jossan21

Hej! Jag undrar också... ska ha min mens 1/2 och den brukar vara väldigt regelbunden! Jag började för flera dagar sedan känna av molande värk i magen, lite ont i svanken samt ömma bröst... känns som det är väldigt tidigt egentligen men skulle jag vara du skulle jag ta ett test, jag testade positivt förra grav väldigt tidigt ???? Jag brukar inte ha symtom så långt innan mens som jag har nu... kan ju inte annat än hoppas nu!! ????????

• sosso98

Nej man kan inte få symtom så tidig, det du känner har inget med en graviditet att göra

• Snöoväder

Ingen som haft liknande? Väldigt tidiga symtom?

• Baraentilligen

Får alltid ont i bröstvårtorna efter äl,men det försvinner sen närmare mensen. Det beror på progresteronet som skjuter i höjden efter äl. Jag har också bim 31.1. Fick lite blodstrimmor i flytningen idag sp hoppas på nid blödning :) Har haft lite kramper också. Äl+8 idag. Stickningarna kanske kan vara att ägget fäster? Innan det gjort det kan man nog inte ha symtom på grund av graviditet.

• citrongräs

Har också BIM 31/1 och har ömma bröst och molvärk och hugg från livmodertrakten då och då. Har haft så de senaste 5 försöken utan att det varit nåt så behöver ju inte betyda något. Hade däremot även så när jag blev gravid (dock slutade det i missfall). Så vem vet, bara tiden får utvisa... tråkigt nog

• Jossan21

nu gjorde jag ett test.... !!
    vet inte om det är ett spöksträck men ett ljusgrått sträck ser jag allt... ? Förvånad ska ha mens 1/2.. får väl vänta och se helt enkelt GladHjärta

• Femblirsex14
    Jossan21 skrev 2018-01-26 18:45:35 följande:

nu gjorde jag ett test.... !!

vet inte om det är ett spöksträck men ett ljusgrått sträck ser jag allt... ?  ska ha mens 1/2.. får väl vänta och se helt enkelt 

Du kan väl lägga upp en bild?
  • Tjorven89

Hej! Hoppar in i denna tråd då ja har lite samma situation. Sluta med minipiller för ca 3-4 veckor sen. Har inte haft mens alls så vet inte alls bim. Har haft väldigt kraftiga flytningar och lite fladdrande o huggande smärta i magen . Magen har även pulserat så hårt att den rört sig o så lite yrsel så tog ett test i dag och vet inte vad jag ska tro av de. Såg ett svagt streck. Ska såklart göra nytt test men vore kul o höra va ni tror :)

• Jossan21

vad tror ni? spöksträck eller positivt? det syns mer i verkligheten.. men är en skugga där, sjukt svårt att få med på bild.. tyvärr
  • Snöoväder
    Tjorven89 skrev 2018-01-26 23:23:35 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråd då ja har lite samma situation. Sluta med minipiller för ca 3-4 veckor sen. Har inte haft mens alls så vet inte alls bim. Har haft väldigt kraftiga flytningar och lite fladdrande o huggande smärta i magen . Magen har även pulserat så hårt att den rört sig o så lite yrsel så tog ett test i dag och vet inte vad jag ska tro av de. Såg ett svagt streck. Ska såklart göra nytt test men vore kul o höra va ni tror :)

Jag ser ett sträck! Ta ett nytt imorgon bitti så är det säkert tydligare!
  • Snöoväder
    Jossan21 skrev 2018-01-27 16:32:24 följande:

vad tror ni? spöksträck eller positivt? det syns mer i verkligheten.. men är en skugga där, sjukt svårt att få med på bild.. tyvärr

Grattis! Ser sträcket
  • Jossan21
    Snöoväder skrev 2018-01-28 21:59:46 följande:
    Grattis! Ser sträcket

TACK Skrattande

• Padda
    Snöoväder skrev 2018-01-24 13:23:11 följande:

Fick 2-3 dagar efter äl ömma bröstvårtor och 5 dagar efter äl stickningar/ont i magen några gånger per dag, vad betyder det?

Aldrig haft såhär förut efter äl eller innan bim.

Har en vecka kvar till bim så vill inte testa ännu på tok för tidigt för symptom kan jag tycka..

Någon som haft samma eller bim 31 januari? ????

Fick väldigt tidiga känningar under min förra graviditet. Tyvärr slutade den i ett missfall vecka 8 men ni som diskuterar tidiga gravkänningar kanske är intresserade av dessa utdrag ur den månadens loggbok:

Dag 16: hugger i sidan. Känns lite som träningsvärk från och till under kvällen. Äl? Eller...?

Dag 18-19 konstigt illamående under em. Kväll

Dag 19 inbillar jag mig eller är bröstvårtorna svullna och rosafärgade?

Dag 21-22 klåda i bröstvårtorna

Dag 26-27 illamående på kvällen igen.

Dag 28 illamående från och till hela dagen. Blev spyfärdig av smaken av äppeljuice. Köpte grav test och plussade!!!

Så efter den upplevelsen är jag övertygad om att man kan känna av graviditeten väldigt tidigt. Sen är varje graviditet olika. Med min dotter så började jag inte känna av att jag var gravid innan runt bim.

Förnekade det jag kände denna gången då det kändes för tidigt men när även min man påpekade bröstvårtorna mindre än en vecka efter äl så började jag misstänka att symptomen var mer än inbillning.
Svar på tråden Symptom så tidigt?