• Anonym (Herpes typ 2)

    Genital herpes

    Jag har herpes i underlivet ( typ 2, könsherpes) och äter p-piller. Första utbrottet för 2 år sedan. Har haft munsår( munherpes hela livet) jobbigt, men underlivet är värst. Någon mer här inne som har det i underlivet? Visst är det som så att om man får typ 1 i underlivet tex. via oralsex så kommer det oftast inte tillbaka? Någon som har erfarenhet.

    Känner mig så ensam och äckligt med det i underlivet. Tänker på det ofta och varje dag hoppas jag att set ej ska komma tillbaka.

  • Svar på tråden Genital herpes
  • Anonym (Same)

    Har också underlivsherpes. Jag får utbrott varje månad, häver det med medicin så det aldrig hinner bli blåsor. Men ibland missar man tecknen på att det är på g och helvetet bryter lös. Haft det i två år nu och försöker leva som vanligt och inte tänka på det så mycket.

  • Anonym (Herpes typ 2)

    Det låter mycket att ha det varje månad :( om du missar ta tabletterna, blir utbrotten lika illa som primärutbrottet?

    Jah har tabletter och tar dem om jag ser något/ känner där nere. Sist tog jag ej tabletterna, och det gick över på en vecka. Blir svullet på mig och kommer på ena inre blygdläppen. Är extremt noga med hygien ( alltid varit) men psykiskt påfrestande att leva med detta. Det sägs att det ska bli bättre med tiden, får hopps det. När jag inte har besvär smörjer jag nästan alltid in underlivet med ekologisk olivolja efter dusch ( många av apotekets grejer innehåller mineralolja) eftersom det är billigt att framställa. Jag äter multivitamin samt aminosyran l- lysin och äter inte choklad, nöter, kaffe som innehåller arginin som triggar herpesvirus. En väninna till mig har också herpesviruset ( dock typ 1 i underlivet och på munnen) och hon fick ofta besvär vid mens. Nu får hon nästan aldrig besvär, hon tror det beror på sin p-stav. Får hon besvär så blir det inga stora utbrott utan typ rött och irriterat inte mer än så. Mim största önskan är att det ska uppfinnas ett botemedel????.

    Känns skönt att få skriva av sig lite.

Svar på tråden Genital herpes