• Soldyrkaren0218

Konstanta mellanblödningar på minipiller

Jag har ätit Gestrina o två månader nu och har konstant blött. Jag har sökt efter detta men får bara upp diskussioner om cazarette, eller vad det heter. Så undrar om någon har erfarenheter med Gestrina. BM sa att det skulle ta tre-fyra månader innan kroppen vant sig helt, så finns det fortfarande hopp för att jag ska sluta blöda? Främsta anledningen till att jag började med dem var för att jag ville slippa mensen...

• Svar på tråden Konstanta mellanblödningar på minipiller
  • Anonym (Individuellt)

Åh fy, det där med minipiller kan vara en jävla djungel! Jag har tyvärr aldrig testat de du äter, men det är väldigt individuellt vilka som passar för vem! Jag började äta Cerazette, men då blödde jag konstant i flera veckor! Blev helt likblek.. Gick över till Exclutena och de fungerade helt okej, men blödde väldigt oregelbundet och ibland kunde jag gå utan mens i flera månader. Idag äter jag Mini Pe och de har fungerat bäst hittills! Blöder en gång i månaden, samma vecka varje gång. Väldigt nöjd! Hoppas du hittar vad som passar dig! Håll ut och se om det fixar sig med pillren du har nu, annars är det bara att söka dig vidare. Lycka till! :)

• Emma Br

Jag har ätit cerazette i många år, och i en period fick jag Gestrina utskrivet istället för att det var ett billigare alternativ med samma innehåll. Med Cerazette slutade mensen helt, men sedan när jag började med Gestrina fick jag mens heela tiden. Så för mig funkade inte Gestrina alls! Sen när jag började med Cerazette igen så blev det som vanligt, mensfri :) kanske är samma för dig? Testa Cerazette eller Azalia, samma innehåll i alla.

• Jennnn

Jag har ätit gestrina i tre månader nu och har också blött jättemycket. Varannan vecka i dessa tre månader har jag haft kraftiga blödningar som varat i en vecka började med dessa efter graviditet. Åt mini-pe i två år innan jag blev gravid och då hade jag inte en ena blödning under de två åren vilket var väldigt skönt.

• Alfonzzz

Jag åt cerazette i ca 7 år. Fick sen gestrina och åt dem i ca 3 år. Hade ingen mens under alla år av varken cerazette eller gestrina :)

• Anonym (J)

Jag äter Desogestrel som är samma som Cerazette fast billigare. Har ätit dem i tre år och har inte haft mens eller mellanblödningar alls på den tiden.

• Mia000

Jag har ätit gestrina i 4 år nu, har inte blött en droppe sedan första gången jag tog dom, men som sagt kan ta lite tid har jag också hört

Svar på tråden Konstanta mellanblödningar på minipiller