• Only321

Prickar i handflatan

Hej! Det här är mitt första inlägg så jag vet inte riktigt hur allt fungerar.

Men nu är det så att jag sedan kanske 2-3 år tillbaka fick prickar i båda handflatorna. Jag brydde mig inte så mycket då de inte gjorde ont eller kliade eller något sådant. De finns än idag kvar och påverkar mig inte på något sätt mer än att jag kan störa mig på dem ibland. Nu är det så att jag fick för mig att googla omkring och söka på prickar i handflatan och jag hittar inte någoksgans något som liknar mina. Jag tycker att mina ser ut som brustna blodkärl som man kan få då och då men de är ändå ganska många så det känns lite konstigt att det ska vara det. Jag slänger in en bild. Hade tänkt kontakta en hudläkare men de går endast att kontakta mån-onsdag jämna veckor.

• Svar på tråden Prickar i handflatan
  • IrriteradMamma

Jag har haft liknande, fast mina "prickar" hade små små prickar i sig. Såg ut som blodkärl som gått sönder.

• Only321

Det är precis samma här men det framkommer inte tydligt i bilderna, jättesvårt att få bild på dem då de är så små. Men tittar man noga så är det en liten röd prick inuti. Försvann dina av sig självt eller är de kvar? det som ?oroar? mig mest är att de funnits där i flera år.

• Only321

Kan de vara så små? Jag har fått det i tanken också men har inte brytt mig om det för jag alltid trott de ska vara större. Samt att det ser ut som röda prickar när man kollar noga istället för en svart rot. De har inte heller smittat på något sätt på någon annan eller spridit sig.

• Only321

Testade ta ännu en bild, ser ni den prick som är tydligast? I den ser man tydligt en röd prick men detta framgår inte i bilderna. Jag orkar verkligen inte vänta tills de tar emot samtal då det är om två veckor...

• Only321

Jag har haft det i ca 2 år om inte mer så jag vet inte, har ingen aning om hur länge allergiska reaktioner kan visa sig på huden. Blev bara orolig helt plötsligt att det skulle vara något mer allvarligt av någon anledning. Har googlat runt och hittar ingen som haft samma sak.

• 1234568

Knappast allergi om du haft det i 2 år. Såvida det nu inte är någon mat allergi, och du kontinuerligt utsätter dig för födan. Men då borde du ha andra symptom också.

Tycker det ser ut som vårtor.

• Only321

Ska köra med vårtmedel. Anledningen till att jag inte orkar vänta längre är för jag lagt mer märke till dem nu och det stör mig så sjukt mycket. Blev även orolig när jag googlade och läste om massa konstiga saker..

• Only321

Ringde hudcentrum och frågade. De sa att det kanske är vårtor och att jag kan behandla det hos dem. Ska dit om två veckor ungefär på första behandlingen. Vi får se då om de säger att det är vårtor eller inte.

Svar på tråden Prickar i handflatan