• Anonym (Söting)

Hjärtklappning/dubbla slag socker

Igår när jag ätit tårta fick jag dubbla hjärtslag eller hjärtklappning. Vet inte riktigt vilket då det slog hårt och snabbt och var obehagligt i några minuter. Har upplevt detta när jag var gravid och ibland när jag ätit mörk choklad(koffeinet?)

Har upplevt det några fler gånger och funderar på om det är sockret? Har ätit rätt mycket choklad och sött länge nu. Någon som varit med om detta?

Hade även ägglossningskänningar igår så kanske kan va pga hormonerna? Ammar fortfarande..

• Svar på tråden Hjärtklappning/dubbla slag socker
  • Anonym (Jo)

Kan vara sockret. Det stressar kroppen. Se till att få i dig mycket vätska och magnesium

• Anonym (Söting)
    Anonym (Jo) skrev 2018-01-25 08:59:46 följande:

Kan vara sockret. Det stressar kroppen. Se till att få i dig mycket vätska och magnesium

Tror du socker från frukt skulle ha samma effekt?
  • Mrs Moneybags

Socker är onyttigt för kroppen på längre sikt, men jag tror inte det ger upphov till hjärtklappning. Drack du mycket kaffe eller läsk med koffein i? Det skulle kunna vara boven i dramat.

Sedan kan man ju ha dubbelslag ibland, men om du är orolig tycker jag du ska vända dig till vårdcentralen. De kan ju göra ett ekg och kolla att ditt hjärta slår som det ska.

• LisaLarsson79

Jag mår så ibland av socker, speciellt om jag haft ett längre uppehåll. Räknade du hjärtslagen? Ibland känns de värre än det egentligen är.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Söting) skrev 2018-01-25 09:31:00 följande:

Tror du socker från frukt skulle ha samma effekt?

Nä det tror jag inte.
Svar på tråden Hjärtklappning/dubbla slag socker