• Aileen2014

47 år o singel....

Hej!
    Jag behöver ideér om hur jag ska kunna få barn...hoppas ni vill hjälpa!
    För 3 år sen när jag var 43 blev jag gravid via insemination, i Danmark, på andra försöket, utan hormoner.
    Jag blödde nästan hela tiden o var sängliggandes. I 24:e v föddes en frisk men död pojke pga av att jag råkat få en Streptocock.
    Sen gjorde jag 5 försök uan resultat. Jag o min kropp var ju i kris så det är inte konstigt.
    Men nu har jag repat mig, men tiden har gått...och jag vill nu hitta en öppen donator (här i Sverige helst), en man som är beredd att möta barnet men inte vara aktiv förälder, om han inte vill förstås! 
    I Riga finns endast anonyma donatorer. I Danmark är jag för gammal. På Island...?
    Men som sagt helst Sverige. Har någon ett trevligt tips till en sistaminuten kvinna?!

• Svar på tråden 47 år o singel....
  • Långväntanefterdig
    Queennr1 skrev 2018-01-25 12:40:29 följande:

Sista minuten? Inse att tåget gått istället.

Har du inget trevligt & säga så var tyst.
  • UndrandeSökare

Mitt förslag är att du kollar upp möjligheten till dubbeldonation utomlands (både donerade unga ägg och donerade spermier). I Ryssland på AvaPeter kan du få hjälp med det till att du är max 50 eller 51.

Med tanke på din graviditet när du blödde så mycket och att du sen inte kunde plussa vid senare försök, så skulle jag också föreslår att du kollar upp livmodern så det inte finns några problem där. Kliniken Serum i Aten, Grekland är duktiga på mensblodtest och hysto. Googla på ivfSerum så hittar du deras hemsida. Info om Mensblodtest hittar du under infection screening.

Svar på tråden 47 år o singel....