• zion

    Fått hjälp med syskonförsök? Pco

    Hej. Har hört talas om att landstinget inte hjälper till att tillverka syskon om man redan har ett gemensamt barn sen tidigare. Kan någon bekräfta eller demontera detta? I vilket landsting?

  • Svar på tråden Fått hjälp med syskonförsök? Pco
  • Anonym (PCOS)

    Förlåt för trådkap, men är det helt nej från landstinget trots att man först och främst vill prova med medicinering (exempelvis Letrozol och Crinone som jag tog under min första graviditet).

  • Anonym (Fått hjälp)

    Med äl-stimulering och sånt kan du få hjälp. Bara att gå till en gynekolog. Jag äter letrozole nu för att få syskon.

  • zion

    Har 2 pergotime barn sen tidigare. Men nu ska den privata gyn vi har fått hjälp av stänga ner så tänkte därför om jag kan gå till landstinget för letrozol behandling? Annars är det minst 8 mil till nästa privata gyn nämligen

  • zion
    Anonym (Fått hjälp) skrev 2018-01-26 12:05:46 följande:

    Med äl-stimulering och sånt kan du få hjälp. Bara att gå till en gynekolog. Jag äter letrozole nu för att få syskon.


    Men går du till en privat gyn eller landstings gyn?
  • Anonym (Fått hjälp)

    Privat men landstingsansluten. Kostar alltså inte mer än offentliga.

  • Anonym (Fått hjälp)
    Jag är bara jag skrev 2018-01-26 19:39:50 följande:

    Med hjälp menar jag IVF som ofta krävs vid PCO.


    Åh okej, nej det får man inte i något landsting vad jag vet. Om barnet man har är gemensamt dvs.
  • wofflan

    Är det säkert att du kommer behöva IVF då? Vad jag förstår ska det ändå oftast vara så att vi med PCOS har bra kvalité på äggen, och att IVF om det "bara" är PCOS i bilden vanligtvis inte blir nödvändigt? Jag har gått till privat klinik för min dotter, så vet tyvärr inte vad "vanliga" gyn säger om letrozol.

Svar på tråden Fått hjälp med syskonförsök? Pco