• Almina

    5-årings favoritappar

    Vilka är era 5-åringarnas (eller däromkring) favoritappar? Skulle behöva lite tips på appar som era barn verkligen fastnat för. Tycker att många appar kan vara tex väldigt inriktade på att lära barnet något (tex läsa eller räkna) vilket ju låter bra. Men i praktiken är ofta apparna för "tråkiga" för att min son ska vilja använda dem... Men jag tar gärna emot tips på bra pedagogiska appar. Skriv gärna också vilka andra appar era barn ofta återkommer till.

    Här är några av sonens favoriter:

    Hoopa City 2 - man bygger upp en stad med olika byggnader, vägar, järnväg osv

    Scratch JR - en "programmerings-app" för barn, som är helt baserad på symboler och där man kan programmera olika figurer att tex röra sig på olika sätt

    Inventioneers - går ut på att skapa olika " uppfinningar" för att lösa utmaningar

    Build a truck - man bygger egna monstertruckar som man sedan kan köra med i olika banor

  • Svar på tråden 5-årings favoritappar
  • Brumma

    Båda barn älskar/har älskat "Pettsons uppfinningar". De kostar ngn krona men de är värda det :)

    Radioapans appar har även de i perioder varit mkt spelade. Liksom alfons.

  • Almina
    Brumma skrev 2018-01-27 17:00:27 följande:

    Båda barn älskar/har älskat "Pettsons uppfinningar". De kostar ngn krona men de är värda det :)

    Radioapans appar har även de i perioder varit mkt spelade. Liksom alfons.


    Tack för tipsen! Pettsons uppfinningar verkar likna Inventioneers lite, så det skulle nog kunna vara något för sonen! Ja, Radioapan har sonen också gillat lite i perioder! Alfons har vi inte testat, ska kolla på dem!
  • nnnnnnnn

    snart 5-åringen gillar vektor jättemycket och har faktiskt lärt sig 10-kompisarna på det
    annars är det Bolibompa och bamse

  • Almina
    nnnnnnnn skrev 2018-01-27 18:34:36 följande:

    snart 5-åringen gillar vektor jättemycket och har faktiskt lärt sig 10-kompisarna på det

    annars är det Bolibompa och bamse


    Ska se om jag kan få sonen att fastna för Vektor. Gjorde ett försök för ett tag sen, men då var han inte så intresserad... Bamse-appen har vi inte testat, får ladda ner den och se vad han tycker!
Svar på tråden 5-årings favoritappar