Så mycket silverfisk!!!
Hej! Jag och min pojkvän bor tillsammans med hans familj i en lägenhet, vi bor ju då på hans rum mest men det är ju i en lägenhet. Under senaste månaderna har vi fått väldigt mycket silverfisk, något som dom inte haft problem med innan. Detta är bara på ''vårt'' rum. Och några enstaka på toaletterna ibland. Men vi har MÅNGA. Det är rätt stökigt här inne, mycket saker och så. Men vi ska snart skaffa andra möbler så vi kan rensa på grejer och lägga mycket småsaker i lådor i ett nytt skrivbord vi ska ta in här, och även skaffa ny säng. Vi tänker då att vi ska köra en helrensning på hela rummet. Ta ut allt, dammsuga överallt, det ska vara tomt på golvet. Och nej, det var inte meningen att det skulle bli så stökigt och så mycket grejer, ja det är rätt äckligt, men det är därför vi vill ändra på detta. Det är ett litet rum så vi behöver ta ut sängen för att rensa under den och därför verkade det perfekt att göra det när vi ska få ny säng (då man kan ta ut den vi har tidigare än den nya kommer för att rensa)
Det jag ville förklara var mest att jag vet och jag har märkt själv att dom samlas mycket där det är mycket grejer, eller där det ligger kläder/lakan på golvet så vi har slutat ha mycket lakan men det är som sagt mycket grejer. Lyfter man på något som legat på golvet någon dag är det säkert 10 silverfisk av olika storlekar därunder.
Jag undrar: Om vi kör denna helrensing och tar ut allt, slänger allt (möjligt) skräp som finns här, lägger bort alla smågrejer och bara får mer utrymme, kommer dom försvinna? Jag undrade även om någon vet av erfarenhet om dessa: shop.anticimex.com/skadedjur/insektsdosa-silverfisk-2-pack
är något bra, då jag funderade på att köpa såna till att ha kvar efter denna ''rensning''. Och om den kommer hjälpa mer, om man ska fortsätta köpa dom efter osv. Jag undrar även om mattor är ett bra gömställe för silverfisk, då vi har en matta härinne och dom verkar gilla att vara där under. Ska man vara utan matta för att undvika dom ÄNNU mer?
Jättetacksam för svar