Vaccinera eller inte mot influensa
Är nu i v.22+6 och har hela tiden funderat på om jag borde, eller inte borde vaccinera mig mot influensan. Grejen är den är att jag har aldrig varit drabbad av influensan, någonsin, inte mer än någon vanligt förkylning iallafall, inte vinterkräksjukan heller. Så kanske man kan var immun? (Vad jag vet kan man vara immun på vinterkräksjuka, kan det vara samma med influensan?) Jag är ganska isolerad av mig, springer inte runt på kurser eller runt folk överlag. Tar omvägar förbi större folksamlingar i affären tex. Så det känns som att jag inte är i den största riskzonen att bli smittad.
Men samtidigt har man läst om hur sjuka endel gravid blivit när dom väl fått det.
Jag var pyttelite sjuk/förkyld i början av december.
Nu har jag åkt på en kraftigare förkylning. Hosta (känns som luftrörskatarr) feber på 38,6, spyr endel, men det är nog pga att jag hostar och får kväljningar och när jag råkats fylla magsäcken för Mycket.
Jag är allmänt dålig just nu. Oftast blir inte mina förkylningar så här kraftiga då kag brukar käka en massa vitaminer och mediciner men det går ju inte nu. Men hur vet man om det är vanlig förkylning eller en släng av influensan?
Läser överallt att gravid brukar ganska omgående bli rekommenderade att vaccinera sig.
Men till mig har dom inte sagt nånting om det alls?
Hur hade ni gjort?