• Anonym (jonsson)

Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?

Tja! Jag har blivit ombedd att lämna in läkarintyg om nykterhet till transportstyrelsen. Jag lämnar nu urin och blodprover 1 gång i månaden och skulle göra detta i 6 månader. Har bara hunnit lämna ett prov, som varit negativt. Jag var ute och festade förra helgen och så full som jag var så fastnade jag för grupptrycket och tog en partydrog.

Polisen plockade in mig och det var positivt. Dom sa att dom inte skulle skicka in det till transportstyrelsen men man vet aldrig med polisen. Är det värt att fortsätta lämna prover hos läkaren? Intyget kommer kosta mig 5000kr vill inte betala det i onödan om transportstyrelsen ändå kommer neka mig för att jag torska hos polisen. Men förutsätt nu att alla prover hos läkaren kommer vara negativa då, är det värt att fortsätta? 

Någon som varit med om samma sak och har kunskap inom detta som kan dela med sig om sina erfarenheter?
  • Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?
  • Inisario

För det första, varför är ditt inlägg kopierat? För det andra, varför ska du egentligen lämna in diverse prov? För det tredje, nej, det kostar dig inte 5000 spänn, när någon läkare tar provet på dig, som han för det mesta inte ens själv tar.

• Rumpelstiltskins
    Inisario skrev 2018-01-27 12:09:05 följande:

För det första, varför är ditt inlägg kopierat? För det andra, varför ska du egentligen lämna in diverse prov? För det tredje, nej, det kostar dig inte 5000 spänn, när någon läkare tar provet på dig, som han för det mesta inte ens själv tar.

Tråden är kopierad för att TS först skrev tråden på Flashback.

Men för att svara på din fråga. Jag tänker lite som så att du behöver se över ditt brukande till att börja med. Föll för grupptrycket? Jaja, det är ju lätt att skylla på. 

Hur som, det är bara fortsätta att lämna prover så som det är sagt.
  • Inisario

Hur som helst kommer inte något läkarintyg kostar 5000 spänn.Heller inte kräver polisen något läkarintyg öht. Däremot har polisen egna läkare som tillkallas vid behov. 

• Anonym (jonsson)

Läkarintyget om nykterhet kostar visst 5000kr då man måste betala proverna själv som skickas in till transportstyrelsen. 

• Anonym (?)
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 12:18:34 följande:

Läkarintyget om nykterhet kostar visst 5000kr då man måste betala proverna själv som skickas in till transportstyrelsen. 

Men betala då? Du får ju så att säga skylla dig själv för att du proppat i dig substanser du inte borde ha gjort 
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (?) skrev 2018-01-27 12:20:03 följande:
    Men betala då? Du får ju så att säga skylla dig själv för att du proppat i dig substanser du inte borde ha gjort 
    Poängen var väl snarare att TS inte vill betala dessa 5000 för att sedan inte få tillbaka körkortet ändå eftersom att polisen eventuellt meddelar Transportstyrelsen att han även åkt dit för ringa narkotikabrott (antar jag).

TS. Du får helt enkelt chansa på att polisen håller vad de lovar.
  • Inisario

Jag blir alltid fascinerad av alla dessa stonda människor som kommer i konflikt med polisen och tror sig vara offret här.

• Anonym (jonsson)

Ni förstår nog inte vad jag menar. Jag menar att jag just nu lämnar prover hos läkare. Det har varit negativa prover. MEN för en helg sedan när jag var ute o festade så fick jag i mig nån partydrog.
    Åkte dit för ringa. Menar nu om det fortfarande är värt att lämna dessa prover för ett intyg om nykterhet? Då intyget kommer att kosta 5000kr. Jag har inga problem med att betala för intyget. Menar om det fortfarande är värt att göra detta eftersom jag nu åkt på ett ringa narkotikabrott. Menar att om jag nu tar ut intyget och alla prover hos läkare har varit negativa? Proverna hålls på under en 6 månadsperiod. 

• Rumpelstiltskins
    Anonym (jonsson) skrev 2018-01-27 12:29:33 följande:

Ni förstår nog inte vad jag menar. Jag menar att jag just nu lämnar prover hos läkare. Det har varit negativa prover. MEN för en helg sedan när jag var ute o festade så fick jag i mig nån partydrog.
    Åkte dit för ringa. Menar nu om det fortfarande är värt att lämna dessa prover för ett intyg om nykterhet? Då intyget kommer att kosta 5000kr. Jag har inga problem med att betala för intyget. Menar om det fortfarande är värt att göra detta eftersom jag nu åkt på ett ringa narkotikabrott. Menar att om jag nu tar ut intyget och alla prover hos läkare har varit negativa? Proverna hålls på under en 6 månadsperiod. 

Jag förstod vad du menade och svarade ovan..

Jag har hög tro på polisen och vill hävda att de i de allra flesta fall håller vad de lovad och menar vad de säger även om det finns enstaka poliser som gör tvärtemot. 

Jag tycker därför att du ska chansa. Förutsatt att du växer upp och slutar vara så klen att du faller för grupptryck. Byt umgänge om du inte har bättre karaktär än så och ska du nödvändigtvis bruka något så gör det hemma i din ensamhet innanför fyra väggar där du inte riskerar att möta på polisen. Och använd för all del inte bilen när du är under påverkan av något för då är du inte vatten värd. 
  • Anonym (jonsson)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-27 12:33:49 följande:
    Jag förstod vad du menade och svarade ovan..

Jag har hög tro på polisen och vill hävda att de i de allra flesta fall håller vad de lovad och menar vad de säger även om det finns enstaka poliser som gör tvärtemot. 

Jag tycker därför att du ska chansa. Förutsatt att du växer upp och slutar vara så klen att du faller för grupptryck. Byt umgänge om du inte har bättre karaktär än så och ska du nödvändigtvis bruka något så gör det hemma i din ensamhet innanför fyra väggar där du inte riskerar att möta på polisen. Och använd för all del inte bilen när du är under påverkan av något för då är du inte vatten värd. 

Jag skulle absolut inte köra bil under påverkan, så var inte fallet.
Svar på tråden Kommer transportstyrelsen straffa mig ännu mer?