• annajohansson45

Flytta eller inte?

Undrar om ni kan ge mej lite goda råd ang detta:

Min sambo gick bort för cirka ett år sedan. Mår efter det givetvis väldigt dåligt. Har även andra nära anhöriga som gått bort. Känner nu pga detta att jag skulle vilja få en nystart i en annan stad. Jobbar som sjuksköterska och har inga problem med att få jobb. Har idag en bostadrätt som jag i sånna fall säljer och köper en annan i min "nya" stad.
    Vill komma bort från alla minnen och börja om på nytt!
    Vad tycker ni om det? Bra eller dåligt?

• Svar på tråden Flytta eller inte?
  • Rumpelstiltskins

Så länge du har den känslan så tycker jag att den är viktig att genomföra. Jag har gjort det. Jag bodde tidigare i en stad full av minnen som gjorde mig illa så jag valde att flytta och flytten var väldigt impulsiv. Jag bokstavligen packade en väska och drog. 

Nu har det gått 7 år och jag har inte ångrat mig en sekund. Får fortfarande en känsla av obehag och mår dåligt då jag återvänder till min hemstad för att hälsa på mina farföräldrar och min lillebror. Det är ångestfyllt och tar enormt på min energi att vara där.

Jag tycker absolut att du ska flytta och börja om någon annanstans. Har du inga barn eller vuxna sådana så är det ju lättare. 

Svar på tråden Flytta eller inte?