• Maj88

Har inga direkta symptom v 5-6

Jag är i v 5+5. Har känt av molvärk varannan dag ungefär och har ett humör som påminner lite om pms. Annars inget. Är rädd att det är nåt fel trots två digitala positiva tester.

Hur hade ni det?

• Svar på tråden Har inga direkta symptom v 5-6
  • Utvandraren2

Helt normalt. Jag har oregelbunden mens så jag misstänkte inget innan v6. Då tyckte jag mensen var i senaste laget. Hade haft molvärk, ömma bröst (alltså helt vanlig pms för mig) i v5. Sen gick den över i slutet av v6, och urinen fick en annorlunda lukt. Då tog jag ett test och fick rött streck på 5 sek. I v19 nu.

• Maj88
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 15:01:51 följande:

Med vecka 6 menar jag 6+x. Det är väl egentligen v7. Jag räknar fel hela tiden.

Tack för svar! Ja jag vet nog inte riktigt hur man räknar. Trodde det var antalet veckor sedan senaste mensens första dag. För mig är det 5 v och 5 dagar sedan. Räknas kanske som v 6 då?
  • Utvandraren2

Ja, jag tror det. Fast du har skrivit helt rätt, det var jag som skrev fel i mitt första svar. 5+1 räknas som att du är i sjätte graviditetsveckan. Om någon frågar mig hur långt jag är svarar jag v19 fast det egentligen är 19+4. Sorry, var inte meningen att förvirra dig! :)

• Maj88
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 15:43:02 följande:

Ja, jag tror det. Fast du har skrivit helt rätt, det var jag som skrev fel i mitt första svar. 5+1 räknas som att du är i sjätte graviditetsveckan. Om någon frågar mig hur långt jag är svarar jag v19 fast det egentligen är 19+4. Sorry, var inte meningen att förvirra dig! :)

Ingen fara alls :) tycker det är mest logiskt att räkna som du gör.
  • Jmlwc

Jag brukar inte få symptom förrän v 7. Inget att oroa dig för. Antingen så kommer det eller så här du tur som mår bra:)

• Utvandraren2

Lycka till vidare! Det är jättefascinerande att vara gravid för första gången. Dyker upp nya saker som man oroar sig för hela tiden. Tur vi har FL så vi kan söka och fråga. Sen ska man ta allt med en nypa salt.

• Maj88
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 15:52:00 följande:

Lycka till vidare! Det är jättefascinerande att vara gravid för första gången. Dyker upp nya saker som man oroar sig för hela tiden. Tur vi har FL så vi kan söka och fråga. Sen ska man ta allt med en nypa salt.

Tack! Ja, det ena orosmomentet följer efter det andra. Skönt att bli bekräftad :)
  • Maj88
    Jmlwc skrev 2018-01-27 15:49:50 följande:

Jag brukar inte få symptom förrän v 7. Inget att oroa dig för. Antingen så kommer det eller så här du tur som mår bra:)

Känns genast lugnare. Tack!
  • Brazillove

Hade inga symptom förutom ömmande bröst och molvärk i dom veckorna. Senare blev jag pissnödig tills livmodern kom över bäckbenet. 

Sen nada, inga symptom alls förutom fosterrörelser runt v 17.

Är nu i v 32.

Svar på tråden Har inga direkta symptom v 5-6