• Pärlan20

    Dålig ekonomi!!!

    Hej!

    Jag lever med min sambo och våra två barn. Just för till fället är det bara min sambo som har ett jobb och jag söker, här omkring där vi bor är det inte så lätt att hitta något, men jag kikar runt..

    Denna månad kommer vi nog inte gå runt här hemma, jag har en stoooor klump i magen och känner mig sjukt desperat..

    Någon som vet vad man kan göra för att få tag i pengar snabbt???

    Jag söker jobb, men behöver en snabb lösning denna månad!!

  • Svar på tråden Dålig ekonomi!!!
  • Rumpelstiltskins

    - Sälj av med gamla saker på Tradera eller i någon facebook-grupp.

    - Sök hjälp hos Giving People.

    - Handla billigt, kolla veckans reklamblad och köp sådant som är billigt just den här veckan. 

    Och så för att tipsa om den långvariga lösningen. Vad har du för utbildning TS? Vad är det för arbeten du söker?

  • Pärlan20
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-27 19:05:00 följande:

    - Sälj av med gamla saker på Tradera eller i någon facebook-grupp.

    - Sök hjälp hos Giving People.

    - Handla billigt, kolla veckans reklamblad och köp sådant som är billigt just den här veckan. 

    Och så för att tipsa om den långvariga lösningen. Vad har du för utbildning TS? Vad är det för arbeten du söker?


    Tack för bra tips!!

    Jag har ingen direkt utbildning, har bara gått handel och administration på gymnasiet. Har funderat på att ev utbilda mig till tandsköterska men velar lite.

    Jag har sökt lite olika jobb, fabrik,affär,Birger king osv. Ska i veckan se om de behövs vikarie inom vården, det tar emot att fråga då jag jobbat med det tidigare och hade så svårt med det intima och att de ligger så nära döden... Har inte körkort så det är många jobb som tyvärr inte går att söka..
  • Anonym (12345)

    Ni har en lön men hur ser era kostnader ut.
    Vad har ni för kostnader och hur mycket?

  • Rumpelstiltskins
    Pärlan20 skrev 2018-01-27 19:19:22 följande:
    Tack för bra tips!!

    Jag har ingen direkt utbildning, har bara gått handel och administration på gymnasiet. Har funderat på att ev utbilda mig till tandsköterska men velar lite.

    Jag har sökt lite olika jobb, fabrik,affär,Birger king osv. Ska i veckan se om de behövs vikarie inom vården, det tar emot att fråga då jag jobbat med det tidigare och hade så svårt med det intima och att de ligger så nära döden... Har inte körkort så det är många jobb som tyvärr inte går att söka..
    Utbildning till Tandsköterska eller Undersköterska är bra utbildningar som man sedan kan bygga vidare på om man vill det. Nu vet jag inte hur det ser ut med jobb som Tandsköterska men som Undersköterska finns det ju alltid jobb. 

    Det är helt klart värt det om man inte vill utbilda sig på högskola. Jag studerade till Undersköterska och fick arbete på min första praktikplats, en månad efter att jag började utbildningen och sedan dess har jag haft arbete. Det var snart 8 år sedan. 

    Tänk på att det är hundratals andra sökande till de jobb som du söker. En utbildning är viktig och under tiden får du pengar från CSN.
Svar på tråden Dålig ekonomi!!!