Gravid direkt efter skrapning?
Hej! Jag behövde genomgå en skrapning den 15/1 pga ett ma (fostret var 5+0 och jag var då i 13+0) Fick besked direkt efter att det gick väldigt bra (men vet inte hur de är säkra på det?). Jag blödde resten av den dagen men dagen därpå kom det inte en droppe till. Hade bara ont samma dag och tre dagar senare började vi ha sex igen då vi inte vill vänta. Jag vet att det är tidigt och behöver inte läxas upp. Sen dess har vi haft sex varje eller varannan dag. I förrgår började jag må extremt illa igen vilket jag även gjorde under hela graviditeten, men det försvann samma kväll som skrapningen. Nu är det tillbaka. Ingen smärta, ingen feber, men lite molande värk i magen. Jag trodde att det var mens då jag blödde litegrann under den dagen, blödningen gick snabbt över, men illamåendet består. Precis som när jag blev gravid sist. Testade idag 27/1 med ett gravtest mest för att se om plusset försvagas men det gör det inte. Jag testade med kvällsurin och det är starkt positivt. Alltså som ett tuschstreck som är starkare och dyker upp snabbare än själva kontrollstrecket. Borde det inte i alla fall bli svagare nu, när två veckor passerat? Kan det vara så att skrapningen misslyckats eller är det ens möjligt att bli gravid DIREKT efter en skrapning? Någon som har en aning?