• musiktjejen

MA i vecka 11 och är enormt orolig nu

Fick ett MA för en vecka sedan i vecka 11 men troligtvis dog fostret i vecka 7-8. Har varit inställd på att det kan hända men är ändå så otroligt ledsen och orolig att det kan hända igen. Vi har redan två fina barn men vill gärna ha ett syskon. Vet dock inte om jag ska våga försöka ens, om vi blir gravida igen så kommer jag vara så nojig och orolig hela tiden. Titta efter minsta tecken på missfall varje dag.

Samtidigt så vill vi ju så gärna ha en liten trea. Vet inte hur jag skall tänka för att må bättre. Jag har läst mycket om andra som fått missfall, för att trösta mig. Men nu har alla dessa berättelser snarare gjort mig ännu mer orolig för en ev. kommande graviditet. 

Är 38 år så jag känner inte att jag kan vänta med att försöka med trean utan det är lite nu eller aldrig.  

• Svar på tråden MA i vecka 11 och är enormt orolig nu
  • Anonym (Anna)

Har tyvärr inget tröstande svar, för ja troligtvis kommer du konstant vara orolig och ja du kommer leta efter minsta tecken på att något är fel under graviditeten. Men du har redan barn så du vet att det är värt det! Den här sidan har hjälpt mig mycket: datayze.com/miscarriage-chart.php

Lycka till!

• Irie

Är i samma sits. Hade en ofostrig gravidtet i september också tredje barnet. Fick avbryta med medicinsk abort pga av att kroppen inte ville komma i gång. Kände hela den gravidteten att något var fel. Läkaren rekommdersde oss att vänta lite innan vi försökte igen så man fick tid att läka psykiskt. Jag tänkte dock att en ny gravidtet skulle vara enda sättet. Blev gravid i december och nu sitter jag här med ett förmodat MA :/ alla symprom borta och ett för litet foster på senaste VUL v6+0, ska på nytt besök på torsdag men vet ju innerst inne att det har hänt igen :( nu i efterhand ångrar jag att vi försökte så nära inpå men är också över 30 och var rädd det skulle ta dit. Nu känns det som att jag aldrig kommer våga igen då denna gravidtet kantats av oro som tyvärr visade sig vara befarad :( vet inte hur jag ska orka, det tråkiga är att jag pch min sambo inte har gemensamma barn, jag har två sedan ett tidigare förhållande. Och detta tär enormt på vår relation :(

• Charlieellerså
    musiktjejen skrev 2018-01-28 08:51:02 följande:

Fick ett MA för en vecka sedan i vecka 11 men troligtvis dog fostret i vecka 7-8. Har varit inställd på att det kan hända men är ändå så otroligt ledsen och orolig att det kan hända igen. Vi har redan två fina barn men vill gärna ha ett syskon. Vet dock inte om jag ska våga försöka ens, om vi blir gravida igen så kommer jag vara så nojig och orolig hela tiden. Titta efter minsta tecken på missfall varje dag.

Samtidigt så vill vi ju så gärna ha en liten trea. Vet inte hur jag skall tänka för att må bättre. Jag har läst mycket om andra som fått missfall, för att trösta mig. Men nu har alla dessa berättelser snarare gjort mig ännu mer orolig för en ev. kommande graviditet. 

Är 38 år så jag känner inte att jag kan vänta med att försöka med trean utan det är lite nu eller aldrig.  

Beklagar ditt ma. Var med om samma sak i oktober. Fostret hade dött i v 8 och det upptäcktes på kub-ultraljudet. Alla symptom kvar så oväntat. Kände som du skriver, hur ska man våga bli gravid igen. Oddsen att det ska hända dig igen på en gång är mycket låga även om det ändå såklart är möjligt. Oddsen att det ska gå bra är väldigt mycket högre.Speciellt när du har två friska graviditeter bakom dig. Min barnmorska lovade att skicka remiss till vul vi 8 vid nästa graviditet. Nu har jag precis plussat igen och det känns faktiskt långt mycket bättre än vad jag väntat mig. Oron finns men är hanterbar. Jag är 37 och fyller snart 38 jag med. Hoppas du vågar.
Svar på tråden MA i vecka 11 och är enormt orolig nu