• Anonym (Ont)

Någon som fått vestibulit av förlossning?

Har aldrig haft problem vid sex men efter min förlossning (snart 2 år sedan) så får jag väldigt ont vid sex. Det gör sen ont flera dagar efteråt, som en brännande känsla. Har varit och kollat upp det två gånger efter förlossningen men de kan inte se något fel. Jag var orolig att de hade sytt lite fel och att det var därför jag upplevde smärta. Nu har jag läst om vestibulit och det verkar vara det som är problemet. När jag googlar hittar jag dock inget om att det skulle kunna uppkomma efter en förlossning, så jag undrar om det är någon som har varit med om att ha fått vestibulit efter sin förlossning?

• Svar på tråden Någon som fått vestibulit av förlossning?
  • Anonym (Ont)

puffar

• Anonym (....)

Har vestibulitliknande symptom (läser om det just nu) som uppkommit efter förlossning.

• Anonym (Ont)
    Anonym (....) skrev 2018-01-28 16:47:18 följande:

Har vestibulitliknande symptom (läser om det just nu) som uppkommit efter förlossning.

Va har du för symptom? Själv känns det som att jag är "för trång" och det gör ont vid sex. Sen har jag ont flera dagar efteråt också. Får även ont när jag ska in och ut med tampong. 

Upplevde du din förlossning som traumatisk? Jag var förlossningsrädd innan och upplevde min förlossning som traumatisk. Vet inte om det kan vara en del av anledningen till mina problem. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Ont) skrev 2018-01-28 17:21:48 följande:

Va har du för symptom? Själv känns det som att jag är "för trång" och det gör ont vid sex. Sen har jag ont flera dagar efteråt också. Får även ont när jag ska in och ut med tampong. 

Upplevde du din förlossning som traumatisk? Jag var förlossningsrädd innan och upplevde min förlossning som traumatisk. Vet inte om det kan vara en del av anledningen till mina problem. 

Mitt yttrar sig i att jag blir snustorr och det börjar skava och får en brinnande sveda vid sex. Trånga byxor kan göra ont..

Blev förlöst m sugklocka. Hade vissa PTSD-symptom efteråt men de läkte ut. Upplevde det som traumatiskt, ja..
Svar på tråden Någon som fått vestibulit av förlossning?