• Anonym (xa)

Omättligt bekräftelsebehov

Hej där!

Jag är en man i "mina bästa år" och har ett omåttligt bekräftelsebehov, jag vet inte riktigt vart det kommer ifrån. Har alltid fått mycket kärlek hemma.

Hur uttrycker sig då detta?
    Har haft flera förhållanden i mitt liv, allt från 1 till 5 år. I alla förhållanden har jag alltid flörtat med andra när jag varit ute - jag har inte varit otrogen, men jag har flörtat för att få uppmärksamhet, veta att jag kan få dom liksom. I vissa fall bytt nummer osv. Jag gör det inte alltid - utan det beror på hur starkt jag känner just då. Hur som helst, detta är inte okej.

Just nu är jag singel, går ut på krogen och har sex med främlingar hela tiden. Även på vardagar. Hör tjejen inte av sig efteråt så blir jag helt knäckt och funderar "Vad gjorde jag för att hon inte är intresserad av mer?!" Jag blir helt besatt och måste veta varför. Jag tar inte reda på varför såklart, det hade verkat väldigt konstigt men jag kan fundera över det i flera dagar och må dåligt på riktigt över det. Även fast jag själv inte vill ha mer. Varför kan jag inte bara nöja mig med tanken att de som mig också bara ville ha kul för en kväll? 

När jag vet att de vill ha mig, då är jag inte det minsta intresserad längre. Samma sak om jag dejtar någon seriöst, när jag är säker på deras känslor för mig, då är det inte lika kul längre. Innan det kan jag nästan vara lite smått besatt.

Jag förstår att detta grundar sig i någon typ av dålig självkänsla hos mig själv. Frågan är - varför? Hur kommer jag förbi detta dåliga beteende?

Jag har alltid haft lätt att få tjejer, jag kan gå fram till nästan vem som helst och få med henne hem. Men ändå så verkar jag på något vis vara väldigt osäker i mig själv? 

• Svar på tråden Omättligt bekräftelsebehov
  • Anonym (Omvänt)

Var bara tvungen att skriva ;

Om en tjej hade skrivit allt det du skrivit, så hade hon vart " lösaktig ". En " slampa ". Troligen har hon borderline oxå...

• Anonym (ghj)

Det där tror jag inte att nån här på FL kan lösa åt dig, du måste nog gå till nån professionell för att gräva djupare i detta. 

Du kan ju också googla på kärleks/sexberoende och love addicts, se om du känner igen något där.

• Anonym (anonym)

har du dåligt självförtroende? så du inte tycker att du duger osv. det kan ju vara saker som har hänt som gjort att du fått ett behov av bekräftelse, eller vad som. det bästa är kanske att prata med någon om det istället.

Svar på tråden Omättligt bekräftelsebehov