• Anonym (Vit lögn)

Ljuga om barnets ålder på lekland? Obs rätt forum!

Planerar att åka en sväng till Ikea med mina 2 barn imorgon, tänkte att de skulle få leka av sig lite på Ikeas Småland medan jag köper några få saker och att vi avslutar med köttbullsmiddag.

Såg nu att Smålandet (leklandet) har en åldersgräns på 3-7 år. Mina barn är 5 och 8. Den yngsta kommer inte vilja/våga leka där utan den äldre. Är det helt fel att dra till med en vit lögn att den äldsta är 7 år? Naturligtvis kan de följa med in och handla men det blir ju en roligare utflykt av det om de får leka en stund..

Är jag fjantig som tvekar eller är det helt moraliskt fel att ljuga?

• Svar på tråden Ljuga om barnets ålder på lekland? Obs rätt forum!
  • Anonym (Mia)

Tragiskt med mammor som inte orkar med sina egna barn. 

• Anonym (Vit lögn)
    Anonym (Mia) skrev 2018-01-28 12:41:38 följande:

Det är det verkligen, pappor med för den delen.
  • Anonym (t)
    Ännu tragiskare är det med människor som inte kan tänka.. Tänk vad mycket roligare för barnen det blir på leklandet än inne på Ikea stirrandes på möbler som de inte får springa runt bland, klättra på osv som de kan göra på lekstället. Handlar ju inte om att mamma inte orkar med sina barn utan vad som kan bli bra för alla, barnen får det definitivt roligare på leklandet än stirrandes på möbler medan de håller mamma i handen. 
  • Anonym (Inte)

Inte lika tragiskt som människor som ger sig på föräldrar för minsta lilla som är fel i deras ögon. Gå och lek med dina barn istället för att stirra på skärm och mästra okända i forum.

Till ts- absolut! Säg att barnet är 7 år, låt dem leka och ha kul, handla och avsluta med köttbullar! Låter mysigt!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (t) skrev 2018-01-28 12:46:53 följande:
    Ännu tragiskare är det med människor som inte kan tänka.. Tänk vad mycket roligare för barnen det blir på leklandet än inne på Ikea stirrandes på möbler som de inte får springa runt bland, klättra på osv som de kan göra på lekstället. Handlar ju inte om att mamma inte orkar med sina barn utan vad som kan bli bra för alla, barnen får det definitivt roligare på leklandet än stirrandes på möbler medan de håller mamma i handen. 
    Varför tror du de har en åldersgräns? Och varför tror du att de har en maxgräns för antal barn de tar in?

Jag vet, supersvåra frågor, men fundera en stund, så kanske du inser det egoistiska i att vissa medvetet bryter mot regler.
  • SysterY

Det är ju inte så att ta inge år 10 år utan faktiskt bara 8. Och vad vet vi? Han/hon kanske fyllde 8 i förra veckan.

Ts ta du dina barn till Ikea och ha dem på Småland (så länge de har plats).

• Anonym (Exakt)
    Anonym (Mia) skrev 2018-01-28 13:02:58 följande:

Varför tror du de har en åldersgräns? Och varför tror du att de har en maxgräns för antal barn de tar in?

Jag vet, supersvåra frågor, men fundera en stund, så kanske du inser det egoistiska i att vissa medvetet bryter mot regler.

Exakt!

Där kommer säkert ändå vara fullt pga alla föräldrar som klämmer in sina 8-10 åringar, så det blir kanske inte ens aktuellt. Synd om de mindre barnen som det faktiskt är till för, som inte får plats pga det.. :(
Svar på tråden Ljuga om barnets ålder på lekland? Obs rätt forum!