• Äldre 28 Jan 16:19
    1428 visningar
    6 svar
    6
    1428

    Orolig för min Pcos

    Hej, det är så att jag lider med sjukdomen Pcos och sköldskörtelhormon. Burkar sällan få mens men förra året har jag haft min mens i 4 månader varje vecka i streck.

    Jag tänkte mig nog att min kropp kanske håller på bli frisk igen. Men nu känner jag att mina bröstvårtor håller på bli både styva och hårda. Min mens kommer inte jag får en sån molande värk nedre delen av magen det känns exakt likt mensvärk.

    Vågar inte ta test för att det kommer visa negativt och jag vill jätte gärna bli med barn!!!

    Jag undrar ifall någon har haft likadant?

  • Svar på tråden Orolig för min Pcos
  • Äldre 28 Jan 17:07
    #1

    PCO är den vanligaste diagnosen bland de som är infertila/har svårt att få barn. Men också den lättaste att göra nåt åt. Finns medicin att få som gör att man får både  mens och ägglossning. Hjälper inte det finns det IVF och det lyckas bäst bland PCO:are. Och kom ihåg att när väl PCO:are har äl så är de i regel mer fertila än vanligt folk. Så har du haft äl kan du vara gravid. Glad

  • Äldre 28 Jan 17:46
    #2

    Finns ett nytt kosttillskott som ska vara bra för pco..Donferty, tror jag att det heter. Ökar chansen för att bli gravid.

  • Äldre 28 Jan 18:39
    #3
    Jag är bara jag skrev 2018-01-28 17:07:15 följande:

    PCO är den vanligaste diagnosen bland de som är infertila/har svårt att få barn. Men också den lättaste att göra nåt åt. Finns medicin att få som gör att man får både  mens och ägglossning. Hjälper inte det finns det IVF och det lyckas bäst bland PCO:are. Och kom ihåg att när väl PCO:are har äl så är de i regel mer fertila än vanligt folk. Så har du haft äl kan du vara gravid.


    Vet inte om jag har haft det bara 1 gång men aldrig mer det var år 2017 i januari där nånstans sen fick jag aldrig mer. Fick inga flytningar men fick istället en liten prick på trosan trodde att mensen var i gång men nej, hade då ont under magen som mens liknande. Ska ta och kontakta läkaren imon om tid. Mina bröstvårtor börjar bli styva, gör ont när man tar på dom, dem blir vita i mitten å så har jag ingen mens alls :)
  • Äldre 28 Jan 18:42
    #4
    siadia skrev 2018-01-28 17:46:18 följande:

    Finns ett nytt kosttillskott som ska vara bra för pco..Donferty, tror jag att det heter. Ökar chansen för att bli gravid.


    Goggla upp det men den var faktiskt lite dyr. Men kan ta å testa tack för tipset ????
  • Äldre 28 Jan 18:43
    #5
    siadia skrev 2018-01-28 17:46:18 följande:

    Finns ett nytt kosttillskott som ska vara bra för pco..Donferty, tror jag att det heter. Ökar chansen för att bli gravid.


    :) *
  • Äldre 28 Jan 19:30
    #6

    Kontakta gyn du för hjälp.

Svar på tråden Orolig för min Pcos