• Nova1994

Fortsätta med preventivmedel under ev. missfall?

Misstänker att jag har fått ett jätte tidigt missfall.

Har kopparspiral och min mens var sen en vecka (den är vanligtvis punktlig). Fick en liten blödning och tänkte att mensen äntligen är på gång nu. Började äta p-piller samma dag då jag ska byta från spiralen till p-piller. Har bokat en tid för att ta ut den, men min barnmorska sa att jag kunde ha båda samtidigt tillfälligt.

Nu är det iallafall mensdag fyra (=p-piller dag 4) vilket borde innebära att mensen ska ta slut? Har ätit dessa p-piller innan och mensen var inte längre än 4 dagar då, men jag blöder fortfarande mycket. Har också mer mensvärk än vänligt + att jag blöder klumpar... Tog ett graviditetstest idag som visade negativt, kan jag ha fått ett missfall ändå och att hormonerna gått ur nu? Eller behöver detta inte alls vara någonting? Vet att det kan hända pga kopparspiral.

Vill egentligen bara veta om det är bråttom att ta ut spiralen pga infektionsrisk eller liknande, eller sluta med p-piller av någon anledning OM det nu var ett missfall? Har ingen aning om vad jag bör göra, går inte att ringa någon barnmorska nu på helgen heller. Någon som varit i samma sits?

xxx
Svar på tråden Fortsätta med preventivmedel under ev. missfall?