• LifeOfBullshit

Tvetydiga symptom - Hjälp?

Jag är lite frustrerad över min kropp just nu.

Jag och min man har försökt bli gravida i snart ett år. För ett tag sedan fick jag min mens (som för övrigt betedde sig underligt men det behöver ju inte vara relevant) och jag insåg att, jaja, vi får väl köra på nästa månad då... men efter det började jag känna av en mängd konstiga symptom som jag inte alls var beredd på. Jag har konstiga känningar i magen, lite sådär stickande, molande och sugande med jämna mellanrum. Blodådrorna på mina bröst är tydliga men jag har ingen aning om de är mer framträdande än vanligt. Jag kissar oftare än jag brukar, och detta säger jag som vanligtvis kissar MAX 3 gånger om dagen i vanliga fall, oftast är det bara 2 gånger. Men den senaste tiden så blir det oftare även om jag inte dricker mer än vanligt. Jag har halsbränna och mår illa på kvällarna även om jag inte har någon uppenbar anledning. Känner mig även mer lättretlig än vanligt. och nu kommer jag få massor med svar som lyder "men testa dig då!" Men här kommer det frustrerande! Min mens skedde 17-19, den 16:e hade jag bara spottings. Den 22:a tog jag ett test då symptomen börjat uppstå och inte försvann men fick ett extremt negativt resultat. Då följer min fråga... Finns det minsta möjlighet att jag är gravid ändå? Och om inte, vad är det med min kropp?! :( Jag ska köpa test i veckan tänkte jag men egentligen vill jag ju veta om ni tror det finns minsta chans innan jag lägger pengar på ett extremt onödigt test. Visst vill vi bli gravida men jag hade tyckt det varit extremt konstigt om jag bara inbillar mig symptomen eftersom jag accepterade att vi misslyckats denna månad och tänkte att vi skulle försöka igen. så det är ju inte så att jag känner efter precis. Jag är extremt frustrerad :(

• Svar på tråden Tvetydiga symptom - Hjälp?
  • filli01

Hade du mens 16 januari eller december? Ifall januaei så tror jag ju att det är ägglossning du har symptom på.

Svar på tråden Tvetydiga symptom - Hjälp?