• Anonym (Typiskt)

Feber dagen efter magsjuka? Gravid.

Är gravid i vecka 20 och fick igår efm plötsligt illamående. Kräktes, diarré och 38,5 graders feber. 1177 trodde att det var magsjuka och sa att jag skulle behandla det där efter. Idag mår magen bättre men jag har febervärk och fryser trots att tempen gått ner till 37,5. Behöver jag oroa mig? Kan inte minnas att jag brukar ha febervärk o frysa såhär efter magsjuka. Känns precis som att jag har feberfrossa men tempen visar ändå bara strax över 37. Har förvisso 36 i normalfall men ändå.

Är orolig för både influensa och listeria. Åt en fryst Ica låda med tortellini innehållandes spenat o ricotta dagen innan nämligen.

• Svar på tråden Feber dagen efter magsjuka? Gravid.
  • Mittiprick

Vad är det konstiga menar du? Ser inget dom låter onormalt.

Tells it the way it is.
  • Anonym (Typiskt)
    Mittiprick skrev 2018-01-29 14:20:26 följande:

Vad är det konstiga menar du? Ser inget dom låter onormalt.

För att jag inte mår illa eller känner mig magsjuk idag men ändå febrig och febervärk i kroppen. Är öm om jag trycker på magen och sticker lite. Kan vara för att jag inte får i mig mat också, det kanske som sagt är helt normalt. Men som gravid blir man ju extra orolig.
  • Anonym (Oroa dig inte)

Låter som vanlig magsjuka, Om det var listeria så skulle du inte ha insjuknat så snabbt.

En maträtt som du slänger in i mikron är dessutom inte en risk för Listeria.

Om det var influensan hade det inte varit någon fara för din bebis heller. Det är du som blir dålig, bebisen i magen är skyddad av moderkakan.

Svar på tråden Feber dagen efter magsjuka? Gravid.