Könsherpes
Jag har könsherpes, alltså herpes typ2 i underlivet sedan några år tillbaka. Jag undrar om återfall/ recidiv alltid är blåsor? Eller kan det vara sprickor också? Måste det alltid komma på samma ställe som primärinfektionen? Igår så märkte jag att jag hade 2 små små sprickor på vänster sida nära klitorisområset. Pillade endel så det blev rött och så. Smorde in med olivolja efter dusch och sov utan trosor. Ikgårkväll så såg jag även att jag var lite röd och svullen på stället där jag tidigare fått besvär( inre blygdläpp). Sov dåligt inatt pga huvudvärk och skulle upp tidigt. När jag tittade imorse i spegeln så var det svullet och som litet rött märke som typ vätskde sig lite, men ingen blåsa. Duschade och lufttorkade. Kändes som trosorna ( hipsters) fastade i det när jag skulle rätta till dem vid ett tillfälle. I skrivandes stund syns det inte alls myclet, ytan som litet rött märke, typ att det läker. Jag tycker det är så svårt att veta om det är ett återfall av herpes och avstår givetvis från sex.
Ni som har herpes typ 2, får ni utbrott varje månad? I samband med mens? Jag tycker jag gör ? allting rätt? men får ändå besvär vilket jag mår väldigt dåligt över. Oroar mig ofta och detta begränsar mitt liv. Vill ju inte det ska bli värre utan tvärtom. Vetskapen av att jag har en KÖNSJUKDOM gör mig olycklig och att jag tappat gnistan.
Har tabletter hemma men vill inte trycka i mig sådant varje gång.
Skriv gärna om era erfarenheter.
Jag äter p- piller och relativt noga med kosten och undeviker gelatin, nötter, choklad som jag läst inte är bra bra för herpesviruset. Ändå kommer skiten :(
/ ledsen och ensam själ