• 93atjej

Gravid,kroppen lägger av..

Vet inte vart jag ska vända mig, behöver väl mest få ner allt o få prata av mig..

Har haft en helt underbar graviditet utan några direkt jobbiga saker fram tills ca v36 nu verkar min kropp ge upp helt..

Allt började med en massiv blödning i v36 som de kom fram till var av okänd anledning och ingen fara.

Åkte hem och 1 vecka gick o jag fick extrema smärtor och kände på mig att något är fel detta kan inte vara värkar, mot läkare igen.

Väl där inne får jag veta att barnet mår inte bra alls utan näringen sviktar samt att h*n har låg hjärtfrekvens.

Blir igångsatt men de hände absolut ingenting mer än att jag öppnade mig lite så efter ett par dagar så vart jag hemskickad eftersom barnet mådde bättre i magen med ny uppföljning veckan som kommer.

På den uppföljningen får jag veta att, gallan krånglar, lätt leverpåverkan och en lätt havandskapförgiftning (utan förhöjt blodtryck)

Allt är utom fara enligt dom o barnet mår so far bra.. Men ändå jag får inga svar om hur allt detta påverkar barnet om vad jag ska förvänta mig när den kommer.. Får absolut noll svar från läkaren även om jag frågar utan de säger bara att jag ska inte oroa mig..

Känns som de är så mycket för att jag ska inte ska oroa mig och speciellt när man inte känner trygghet till läkaren :(

• Svar på tråden Gravid,kroppen lägger av..
  • Anonym (Snm)

Hej! Förstår din oro jag hade också kännt så samt förvirring. Konstigt att inte igångsättningen fungerade!? När bebisen helt plötsligt mådde bra igen-kunde dom förklara varför? Annars kan h*n ju börja må dåligt igen ju utan att dom märker det om dom inte kollar ofta/dagligen? Nä fy fån jag hade blivit tokig! Usch! Finns det inget annat sjukhus eller iaf annan läkare? :(

• 93atjej
    Anonym (Snm) skrev 2018-01-30 21:42:09 följande:

Hej! Förstår din oro jag hade också kännt så samt förvirring. Konstigt att inte igångsättningen fungerade!? När bebisen helt plötsligt mådde bra igen-kunde dom förklara varför? Annars kan h*n ju börja må dåligt igen ju utan att dom märker det om dom inte kollar ofta/dagligen? Nä fy fån jag hade blivit tokig! Usch! Finns det inget annat sjukhus eller iaf annan läkare? :(

Jaa den fungerade inte alls :( fick dock bara max dos av cyklo tech och sen valde de att avbryta.. Kändes som de kunde göra mer för att få igång de men nej..

Fick inte reda på mer än att bebis hjärtljud hade gått ner, de var först när jag kom hem och läste på vårdguiden att h*n hade dålig tillförsel på navelsträngen (afasi eller något i den stilen stod det) inget jag har fått någon information om alls av läkaren personligen..

Jag är så sjukt nojig och oroar mig för minsta grej,vill bara få ut bebis så de kan göra en ordentlig undersökning på h*n och se att allt är bra men de vägrar o säger bara att jag ska sluta oroa mig..

Jag har ett sjukhus som är närmare men är feg, vet inte om jag vågar ringa dom för känner mig redan så nedtryckt av detta och känns som jag bara kommer bli idiotförklarad igen :(
  • Anonym (Snm)
    93atjej skrev 2018-01-30 21:52:35 följande:

Jaa den fungerade inte alls :( fick dock bara max dos av cyklo tech och sen valde de att avbryta.. Kändes som de kunde göra mer för att få igång de men nej..

Fick inte reda på mer än att bebis hjärtljud hade gått ner, de var först när jag kom hem och läste på vårdguiden att h*n hade dålig tillförsel på navelsträngen (afasi eller något i den stilen stod det) inget jag har fått någon information om alls av läkaren personligen..

Jag är så sjukt nojig och oroar mig för minsta grej,vill bara få ut bebis så de kan göra en ordentlig undersökning på h*n och se att allt är bra men de vägrar o säger bara att jag ska sluta oroa mig..

Jag har ett sjukhus som är närmare men är feg, vet inte om jag vågar ringa dom för känner mig redan så nedtryckt av detta och känns som jag bara kommer bli idiotförklarad igen :(

Kanske ska du ändå tänka att du behöver vara stark för barnets skull o riskera det o ändå kontakta det andra sjukhuset. Man har väl alltid rätt till en andra bedömning! Läkare är ju människor o kan oxå fela så jag skulle inte lita på den bedömningen samt att du behöver få mer förklarat för dig o fler koller för att inte bli ett nervvrak (om du inte redan e d..). Sen nu när du öppnat dig lite efter försöket till igångsättning..sa dom nåt om det?
  • 93atjej
    Anonym (Snm) skrev 2018-01-30 23:40:35 följande:

Kanske ska du ändå tänka att du behöver vara stark för barnets skull o riskera det o ändå kontakta det andra sjukhuset. Man har väl alltid rätt till en andra bedömning! Läkare är ju människor o kan oxå fela så jag skulle inte lita på den bedömningen samt att du behöver få mer förklarat för dig o fler koller för att inte bli ett nervvrak (om du inte redan e d..). Sen nu när du öppnat dig lite efter försöket till igångsättning..sa dom nåt om det?

Tack för ditt stöd i allt detta, så skönt att bolla med någon

Ska vänta på de sista provresultat och sen skulle läkaren ringa igen så ger den en sista chans men skulle jag få lika lite förklarat så kontaktar jag de andra sjukhuset, för stressen känns inte bra

Nej inget mer än att jag skulle höra av mig om jag fick värkar :/
  • Anonym (Snm)

Ok! Finns här om det är nåt! Hänger alltid på fl nu för tiden! ;) Håller tummarna att provsvaren kommer snart o att d e bra!

Svar på tråden Gravid,kroppen lägger av..