• Saknardet

Vad ska man göra?

Har varit ihop med min fru i ca 15 år nu, men vi har inte haft någon sexliv i över 12 år. Nu känner jag att jag börjar bli desperat och vet inte vad jag ska göra.

Har provat mycket för att försöka väcka sexlusten hos henne, men hon gillar inte sex (med mig iaf). Det händer kanske var 6:e vecka om jag har tur, och då är det bara "wham bam" från henne och jag känner mig bara utnyttjad efteråt. Jag får inte röra, slicka eller nåt annat som skulle kunna förlänga ögonblicket lite.

Jag har inte varit otrogen, men börjar undrar om det är lösningen. Då får jag sex och hon behöver inte göra nåt hon inte vill. Jag vill mycket sex, så det är oerhört frustrerande. Längtar var efter att kunna njuta ihop med någon :(

Vad ska man göra?

(Vi har pratat ... mycket. Inget förändras av det. Har provat med romantiska middagar, spa osv. Men inget. Hon vill inte träffa terapeut - hon tycker inte det är fel att hon inte vill men att jag mår dåligt av det)

• Svar på tråden Vad ska man göra?
  • Anonym (Anonym)
    Saknardet skrev 2018-01-29 20:05:24 följande:

Har varit ihop med min fru i ca 15 år nu, men vi har inte haft någon sexliv i över 12 år. Nu känner jag att jag börjar bli desperat och vet inte vad jag ska göra.

Har provat mycket för att försöka väcka sexlusten hos henne, men hon gillar inte sex (med mig iaf). Det händer kanske var 6:e vecka om jag har tur, och då är det bara "wham bam" från henne och jag känner mig bara utnyttjad efteråt. Jag får inte röra, slicka eller nåt annat som skulle kunna förlänga ögonblicket lite.

Jag har inte varit otrogen, men börjar undrar om det är lösningen. Då får jag sex och hon behöver inte göra nåt hon inte vill. Jag vill mycket sex, så det är oerhört frustrerande. Längtar var efter att kunna njuta ihop med någon :(

Vad ska man göra?

(Vi har pratat ... mycket. Inget förändras av det. Har provat med romantiska middagar, spa osv. Men inget. Hon vill inte träffa terapeut - hon tycker inte det är fel att hon inte vill men att jag mår dåligt av det)

Så din lösning är att totalt förstöra ert förhållande och svika henne på värsta möjliga sätt? Vilken stjärna... Nog för att du är desperat men du verkar fruktansvärt självisk. Du ska vara glad att hon släpper till så ofta som hon gör, antagligen är det mest för din skull och inte för att hon skulle vara kåt. Känns det kul att ligga med någon som egentligen inte vill?

Vad ska man göra..? Bita ihop och ta saken i egna händer. Om ni har pratat om att det är ok att du kan ligga med andra så gör det, men i övrigt handlar det om att gilla läget och respektera din fru!
  • Saknardet

Det där var inte riktigt någon råd. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag _inte_ varit otrogen. Det har pågått i ca 12 år nu och jag är totalt slut på idéer - känns som jag provat allt.

Hade hoppats att någon kanske kom på nåt jag inte tänkt på, och inte bara hoppar på mig för att jag vågar fråga om hjälp. Jag mår tillräckligt dåligt som det är.

• Anonym (Anonym)
    Saknardet skrev 2018-01-29 21:58:26 följande:

Det där var inte riktigt någon råd. Om du läser mitt inlägg så ser du att jag _inte_ varit otrogen. Det har pågått i ca 12 år nu och jag är totalt slut på idéer - känns som jag provat allt.

Hade hoppats att någon kanske kom på nåt jag inte tänkt på, och inte bara hoppar på mig för att jag vågar fråga om hjälp. Jag mår tillräckligt dåligt som det är.

Jag sa inte att du varit otrogen men du funderar på det och ser det som en möjlig lösning. Har du ett uns respekt för din fru ens en gång?? Hon servar inte dig med sex så du tycker det är en bra idé att ligga med andra?

Mitt råd var väldigt tydlig: respektera att hon inte vill ha sex, det är allt. Ledsen om du mår dåligt men du har annars bara ett val: lämna henne.
  • Saknardet

Jag vet inte om det är en lösning eller inte. Det var poängen med denna tråd.

Och din råd är att välja mellan att sakna sex och att sakna mina barn. Är det rätt att någon ska behöva göra den val tycker Du?

• Anonym (50 years of grey)

Du är inte ensam om att ha det så.
    Att ständigt få nej är minst sagt nedbrytande, sedan porrsurfar man och bryter ner sej ännu mer. Men sambon mår bra iallafall, hon är ju nöjd med "samlag" ett par gånger om året och förstår inte riktigt problemet även att vi pratat om det flera gånger. Prova att ta upp de alternativ du själv kan tänka dej och se vad hon tycker, om hon älskar dej så vill hon också att du ska må bra, så uteslut inte att hon kan gå med på någon lösning. Om den diskussionen inte leder till ett smack, tja, man är ju inte ägd av någon och livet är förbaskat kort, och om nu hon är så egoistisk att hon inte respekterar dina behov så finns ju alltid sista utvägen.

• Saknardet
    Anonym (50 years of grey) skrev 2018-01-29 22:46:23 följande:

Du är inte ensam om att ha det så.

Att ständigt få nej är minst sagt nedbrytande, sedan porrsurfar man och bryter ner sej ännu mer. Men sambon mår bra iallafall, hon är ju nöjd med "samlag" ett par gånger om året och förstår inte riktigt problemet även att vi pratat om det flera gånger. Prova att ta upp de alternativ du själv kan tänka dej och se vad hon tycker, om hon älskar dej så vill hon också att du ska må bra, så uteslut inte att hon kan gå med på någon lösning. Om den diskussionen inte leder till ett smack, tja, man är ju inte ägd av någon och livet är förbaskat kort, och om nu hon är så egoistisk att hon inte respekterar dina behov så finns ju alltid sista utvägen.

Precis det - nedbrytande :( så känner jag jämt nuförtiden.
  • Anonym (gulli)

Det är ditt liv. Gör som du vill. Men frågan är om du verkligen skulle bli lyckligare av att vara otrogen. Vill du leva i ett sexlöst förhållande resten av livet liksom?

• Anonym (Anonym)
    Saknardet skrev 2018-01-29 22:18:20 följande:

Jag vet inte om det är en lösning eller inte. Det var poängen med denna tråd.

Och din råd är att välja mellan att sakna sex och att sakna mina barn. Är det rätt att någon ska behöva göra den val tycker Du?

Ditt val är att antingen respektera din fru eller lämna henne (och naturligtvis ingår då att sakna dina barn). Hur du väljer är upp till dig. Det är inte frågan om att det är "rätt", det är så situationen ser ut helt enkelt.
Svar på tråden Vad ska man göra?