• kdtm

    Respekterar ni åldersgränsen på spel?

    ???? ????
    Hur ser ni på åldersgränser på tv- och datorspel? Behöver de följas? För trots en åldersgräns på 18 år spelar många minderåriga grova våldsspel.
    Det skulle betyda enormt mycket om du, som förälder, kunde dela med dig av dina åsikter och erfarenheter kring detta i enkäten nedan. Enkäten är helt anonym och tar endast ett par minuter. Hoppas verkligen att du kan hjälpa mig med att genomföra undersökningen. Ju fler ni är som svarar, desto större nytta har vi alla av svaren. Tusen tack på förhand!
    LÄNK TILL ENKÄTUNDERSÖKNINGEN:
  • Svar på tråden Respekterar ni åldersgränsen på spel?
  • volvo142

    Nu är jag inte förälder men min lillebror som  är 13 har jag köpt tv spel till. Där det varit högre åldersgräns. Han har även fått mitt gamla Steam konto där css och cs finns. Jag resonerar som så att grafiken är så dålig..  Och man spelar mest för att det för taktikens skull. Inte själva dödandet. Däremot får han inte ha på ljudet på från andra spelare. Eftersom att folk ofta har ett grovt språk och var otrevliga när jag spelade iaf. 

    GTA och andra liknande spel finns inte på kartan att jag skulle köpa även om min mamma och pappa hade varit överens. Isf skulle dom få fixa det själva. Inte ens dom gamla GTA har jag köpt till honom fast han frågat. Men det är det ju i huvudsak mamma och pappa som bestämmer. Men av nån anledning har min åsikt kring spelen vägt tyngst, när föräldrarna frågat. Eftersom att jag spelade mycket förr.

Svar på tråden Respekterar ni åldersgränsen på spel?