Kan vi hitta tillbaka till varandra?
Hej,
Jag sitter och reflekterar över livet.
Min flickvän satt med mig en kväll två helger sedan och berättade att hon hade något viktigt att prata med mig. Vi började samtala och det visade sig att hon upplever som vi är bästa vänner nu och hon inte har sexlust med mig.
Det är klart att jag blev ledsen och vi samtalade vidare hur vi ska göra. Jag lyssnade på henne och jag öppnade mig och berättade hur jag tänkte, kände och upplevde.
Vi har varit tillsammans i tre år, vi möttes i Småland och hann uppleva mycket tillsammans. Flickvännen bar en dröm med sig om att starta en farm. Jag stödde henne och hon hittade en plats i Svealand, vi öppnade en farm. Det innebär att vi jobbade intensivt tillsammans och vi har gjort det sedan sommaren 2016, vi byggde ihop och vi var stolta över oss själva som har byggt allt själv utan hjälp av någon annan. Det var två tuffa åren och flickvännen har ett arbete ca 20 mil bort och reser hem på helgerna medan jag sköter farmen på heltid. Vi hittade jättebra rutiner först förra sommaren om att arbeta tillsammans. Hon gick ner i deltid för att kunna stödja mig på farmen under sex månader förra året. Vi har ett hus ca 200 meter bort som vi kan vara sambo när vi inte arbetar.
Jag hade en tuff period när vi började dejta varandra och vi hade bra sex emellanåt, vi blev väldigt stressad när vi började bygga upp farmen. Då hade jag inge sexlust en period och jag återfick sexlust i höstas. Det visade sig att flickvännen tappade sexlust och lät det gå en period för att se om hon skulle få sexlust igen.
Vi bestämde att ge det en chans till sommaren.
Jag vill ju att hon ska längta efter mig. Nu skriver hon neutrala sms till mig sedan den kvällen för två veckor sedan, hon är nog en försiktig tjej.
Hon har varit stressad och flickvännen är himla stressad inför den viktigaste säsongen 2018 någonsin på farmen. Dubbelarbeten och hon kommer att jobba 75 procent i sommar och är här en dag i veckan.
Frågan är om vi kan hitta tillbaka till varandra och skulle hon återfå sexlust?
Finns det någon som har varit med om det här?