• Anonym (Mamma)

Polisförhör med barn

För ca 4,5 år sen blev mitt ex anmäld för misshandel på mina 2 barn. Min son blev förhörd och inspelad. Mitt ex fick tillbringa natten hos polisen. Pratade mycket med min son om att han måste vara ärlig mot mig o säga hur det var, kan ju inte bo ihop med nån som misshandlar mina barn. Sonen sa flera ggr att det aldrig har hänt. Jag litade på honom. Soc gjorde såklart utredning o kon med antydningar om att sonen sagt annat i förhören. Jag fick aldrig se filmen, jag har aldrig sett nån fysisk misshandel hemma, detta skulle ha skett när jag jobbade. Nu har det hänt annat o den här anmälningen ligger o skaver i bakhuvudet. Har jag rätt att kräva att få se förhöret med min son? Kan jag göra ny anmälan om han faktiskt säger i det förhöret att det skedde misshandel? Känner att jag svikit barnen, sakta men säkert under åren efter detta blev jag mer uppmärksam på att vi levde med en störd Man, att misshandel är så mycket mer än slag.. vad kan jag göra idag när det gått så lång tid efter anmälan? Allt blev nerlagt då, men han är fruktansvärt duktig på att prata o manipulera alla människor.. inte första eller sista gången han blev anmäld för misshandel kan jag väl tillägga..

Svar på tråden Polisförhör med barn