Ångest, depression -Föräldrarledig
Hej! Jag har en liten tjej på 4 månader och varit föräldrarledig sen dess. Jag har haft en väldigt bra bild av att vara föräldrarledig - mysigt, promenader, kärlek, fika mm.
En inte realistisk bild, för allt blev precis tvärt om.
Jag tror det började med sömnbrist och hormoner. Jag var helt säker på att det bara var ?baby blues? och skulle gå över fort.
Det gjorde det inte. Jag började få extrem ångest och kände att mitt liv är över. Att jag aldrig kommer orka något, aldrig vara riktigt lycklig igen. Jag var rädd att jag inte ens skulle orka lyfta upp mitt barn.
Det slutade med att jag blev sjukskriven så min man har varit hemma deltid med oss vilket hjälp mycket. Även fått mycket hjälp av familj. Hade många bra dagar under den perioden. Nu är jag tillbaka på 100% FL och ångesten börjar ta över.
Jag vill bara fly tillbaka till mitt gamla liv, till mitt jobb, till lyckan. Jag är så ledsen över att något som borde vara underbart, får mig att må så dåligt!
Är det någon här som är mitt i något liknande? Eller som gått igenom det men mår bra idag? Har du några bra tips? Peppande ord? Tack på förhand!