• Anonym (?)

Ssk o läkare Skummig urin varje gång. Orsak?

Som rubriken säger. Jag har skummig urin precis varje gång jag går på toan. Mitt alubumin låg strax över referensvärde i höstas och jag har tryck över blåsan hela tiden med resurin som ska utredas. Nån som kan tänka sig vad det är? Jag tänker på att mina njurar inte är riktigt bra :/

• Svar på tråden Ssk o läkare Skummig urin varje gång. Orsak?
  • Anonym (Protein)

Tar du nåt proteintillskott? Urinen kan skumma då

• Anonym (prot)

Det låter som protein i urinen och det kan bero på överintag av protein eller så kan det vara infektion eller någon njurdysfunktion. Om det är alltid och pågår i veckor/månader tycker jag att du ska söka läkare och kolla upp så att det inte är något allvarligt fel. 

• Anonym (?)

Tack för svar!

Tar inte xtra protein. Ska till urologen nästa vecka så ska ta upp detta. Tänkte mest om nån hade nån idé då jag funderar mycket :)

Är även väldigt trött, sover otroligt mycket men lila trött ändå. Är svullen om magen konstant och har emellanåt ont långt ner i buken. Troligtvis över äggstockarna sa läkaren på Vc. Känns även som mina fötter börjar svullna men tänker att jag kanske inbillar mig. Även svullen över flanken där det värker. Kanske är nån infektion då.

• SysterY
    Anonym (?) skrev 2018-01-30 14:14:19 följande:

Tack för svar!

Tar inte xtra protein. Ska till urologen nästa vecka så ska ta upp detta. Tänkte mest om nån hade nån idé då jag funderar mycket :)

Är även väldigt trött, sover otroligt mycket men lila trött ändå. Är svullen om magen konstant och har emellanåt ont långt ner i buken. Troligtvis över äggstockarna sa läkaren på Vc. Känns även som mina fötter börjar svullna men tänker att jag kanske inbillar mig. Även svullen över flanken där det värker. Kanske är nån infektion då.

Har du uteslutet graviditet?
  • Anonym (?)
    SysterY skrev 2018-01-30 14:16:35 följande:

Har du uteslutet graviditet?

Ja jag gjorde ett gravtest för några veckor sen faktiskt. Tack o lov negativt haha, är 49 år :).

Är helker inte i klimakteriet än då jag vart på gyn och kollat det.
Svar på tråden Ssk o läkare Skummig urin varje gång. Orsak?