• Näckros

    Hemska positiva gravtest

    Det värsta med mina graviditetstest är att dom oftast visar ett magiskt litet underbart plus.

    Lyckan är då total! Snapchatar killen resultatet. Han ringer upp glad, yr, nyfiken och vill gärna prata om testet tilsammans med mig. Sen kan vi inte kolla på varandra utan att le fånigt. Detta händer varje gång.

    Trots flertal missfall i bagaget.

    Kompisar som får ett vackert plus annonserar ut det till alla dom känner för att dom nu är gravida!

    Jag tänker alltid för mig själv. Hur kan dom vara så säkra på att det håller? Så att dom vågar gå ut med det så tidigt? För mig är det mer regel än undantag att det där magiska plusset försvinner bara två veckor senare.

    Nu är jag i samma situation igen. Imorgon har jag bim. Nästan säker på att jag är gravid igen, men bett min kille gömma testerna. För att om jag får se ett plus till som slutar i missfall så slutar jag försöka.

    Den djävulsk långa tiden härifrån till mensen/missfall är olidlig dock. vissa gånger har jag testat i smyg, och blivit lika förkrossad.

    Men ändå har jag hoppet om att denna gången då kanske jag får behålla det.

    Hur skall jag få tankarna på annat?

  • Svar på tråden Hemska positiva gravtest
  • Mickelickan

    Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Hur länge har ni försökt och hur många missfall har det blivit?

  • Näckros

    Usch, tråkigt att höra att fu känner igen dig :/

    Vi har fyra missfall och en graviditet bakom oss. Nu försöker vi med ett syskon. Men ger snart upp, är för psykiskt påfrestande. Även om det är negativt en månad så har mensen blivit en smärtsam sak att genomleva helt plötsligt.

    Är ju ändå välsingnad med en tänker ja. Bara synd att han inte kan få syskon.

    Hur länge har ni försökt utan att lyckas? @mickelickan

  • Mickelickan
    Näckros skrev 2018-01-30 19:59:32 följande:

    Usch, tråkigt att höra att fu känner igen dig :/

    Vi har fyra missfall och en graviditet bakom oss. Nu försöker vi med ett syskon. Men ger snart upp, är för psykiskt påfrestande. Även om det är negativt en månad så har mensen blivit en smärtsam sak att genomleva helt plötsligt.

    Är ju ändå välsingnad med en tänker ja. Bara synd att han inte kan få syskon.

    Hur länge har ni försökt utan att lyckas? @mickelickan


    4 missfall här också... alla missfall tidigt i graviditeten. Ni kanske inte gjort utredning då eftersom ni har ett barn sen innan? Oss hittade de inget fel på men en teori var att jag har ett överaktivt immunförsvar som stöter bort fostret som något främmande.
    Vi fick testa blodförtunnande och intralipiddropp som skulle sänka mitt immunförsvar... det i samband med inseminationer. När inte det fungerade efter 4 försök så blev det ivf och det blev lyckat! Tog droppen fram till ca v20 och jag tar fortfarande blodförtunnande sprutor varje kväll. Nu är knodden snart här!!

    Immunsupport fick vi hjälp med via en privat klinik. Kan ju vara nåt för dig att testa kanske innan du ger upp helt?!
  • Näckros
    Mickelickan skrev 2018-01-30 20:56:23 följande:

    4 missfall här också... alla missfall tidigt i graviditeten. Ni kanske inte gjort utredning då eftersom ni har ett barn sen innan? Oss hittade de inget fel på men en teori var att jag har ett överaktivt immunförsvar som stöter bort fostret som något främmande.

    Vi fick testa blodförtunnande och intralipiddropp som skulle sänka mitt immunförsvar... det i samband med inseminationer. När inte det fungerade efter 4 försök så blev det ivf och det blev lyckat! Tog droppen fram till ca v20 och jag tar fortfarande blodförtunnande sprutor varje kväll. Nu är knodden snart här!!

    Immunsupport fick vi hjälp med via en privat klinik. Kan ju vara nåt för dig att testa kanske innan du ger upp helt?!


    Nä precis, ingen utredning men kanske värt att göra det denns gången om missfallen fortsätter. Intressant det där med immunförsvaret! Har inte hört att det kan ställa till det på det viset.

    Vilken himla tur att ni fick den hjälpen ni behövde:) starka ni är som tar sprutor och ser till att allt går som det skall!

    Å himla stort GRATTIS till knodden! <3 När är det dags och vet ni om det blir flicka eller pojk?

    Skall absolut undersöka saken med immunsupport! Tack så jätte mycket för tipset! =D
  • Mickelickan
    Näckros skrev 2018-01-30 22:01:41 följande:
    Nä precis, ingen utredning men kanske värt att göra det denns gången om missfallen fortsätter. Intressant det där med immunförsvaret! Har inte hört att det kan ställa till det på det viset.

    Vilken himla tur att ni fick den hjälpen ni behövde:) starka ni är som tar sprutor och ser till att allt går som det skall!

    Å himla stort GRATTIS till knodden! <3 När är det dags och vet ni om det blir flicka eller pojk?

    Skall absolut undersöka saken med immunsupport! Tack så jätte mycket för tipset! =D
    Ja kolla upp det! Googla lite och läs. Finns också en tråd som heter "vi som snart är gravida efter utredning i Aten" dit kan man åka om man verkligen vill gå till botten med problemet och ta prover man inte kan ta i Sverige. Det har inte jag gjort utan vi chansade på att det skulle kunna vara nåt sånt.

    Nu vet jag ju inte vart du bor men vi vände oss iaf till en klinik som heter fertilitetplus i Stockholm.

    Vi väntar en liten pojke om ca 35 dagar
  • Näckros
    Mickelickan skrev 2018-01-30 22:55:42 följande:

    Ja kolla upp det! Googla lite och läs. Finns också en tråd som heter "vi som snart är gravida efter utredning i Aten" dit kan man åka om man verkligen vill gå till botten med problemet och ta prover man inte kan ta i Sverige. Det har inte jag gjort utan vi chansade på att det skulle kunna vara nåt sånt.

    Nu vet jag ju inte vart du bor men vi vände oss iaf till en klinik som heter fertilitetplus i Stockholm.

    Vi väntar en liten pojke om ca 35 dagar


    Å så skoj att höra. Hoppas allt går bra med lillkillen<3

    Bor i västra götaland. Men det finns säket nått sådant här med skulle jag tro. Kompisen går på en väldigt bra ivf klinik. Värt att kolla om dom gör sådant! :)
Svar på tråden Hemska positiva gravtest