• Maria2306

    Tappat symtom i v.6

    Är gravid med första barnet i vecka 6 (5+4). Har i bagaget tre missfall varav två som var kemiska graviditeter.

    Plussade för ca 1,5 vecka sedan och allt har varit normalt, inga blödningar, molvärk och illamående ungefär två dagar.

    Men nu upplever jag att allt är som bortblåst? Känner ingenting..

    Har ett vul inbokat om ca 2 veckor men är så fruktansvärt rädd att något ska vara fel, jag vet närmligwn inte hur jag ska ta mig igenom en till förlorad graviditet..

    finns det någon som varit med om detta?

  • Svar på tråden Tappat symtom i v.6
  • Moorii

    Jag skulle säga att det är väldigt tidigt fortfarande! Jag hade inga symtom alls förrän i vecka 7 och de började tillta i vecka 8. Förstår helt hur du känner, jag har själv haft två missfall och det är svårt att släppa oron. Försök att inte jaga upp dig över detta, för ofta kommer inte symtomen så tidigt. Håller tummarna för att det går vägen denna gång!

  • Maria2306

    Tack för ett aå snabbt svar Moorii!

    Jag vet att det är tidigt men oron blir stundvis ohanterbar..

    man känner sig så ensam i sin oro då det känns som att det fungerar för alla i ens närhet utan komplikationer.

    Ska försöka att sluta oroa mig..

  • Moorii

    Förstår det, ibland känner man sig väldigt ensam. Det enda man kan göra tyvärr är att vänta och se, skönt att du har ett ultraljud inbokat så får du veta hur det ligger till.

  • Anonym (Nathalie)
    Maria2306 skrev 2018-01-31 10:59:51 följande:

    Tack för ett aå snabbt svar Moorii!

    Jag vet att det är tidigt men oron blir stundvis ohanterbar..

    man känner sig så ensam i sin oro då det känns som att det fungerar för alla i ens närhet utan komplikationer.

    Ska försöka att sluta oroa mig..


    Gud jag förstår hur du känner. Jag har symtom men haft lättare blödningar i flera dagar nu. Jag mår illa av oro, sover dåligt om nätterna och drömmer mardrömmar. Känner precis som du, ensam. Vill inget annat att det här ska bli bra.
  • isofija

    Det är troligtvis ingen fara, mina symptom har ändrat karaktär under hela graviditeten.
    Ibland har man inte haft några symptom alls och ibland har det varit helt nya som sen försvinner och ersätts av andra.

    Och så tidigt som du är nu hade jag knappt några symptom alls vad jag minns.
    Så försök ta det lugnt!

  • Maria2306
    Anonym (Nathalie) skrev 2018-01-31 13:07:46 följande:

    Gud jag förstår hur du känner. Jag har symtom men haft lättare blödningar i flera dagar nu. Jag mår illa av oro, sover dåligt om nätterna och drömmer mardrömmar. Känner precis som du, ensam. Vill inget annat att det här ska bli bra.


    Usch vad jobbigt med blödningar dessutom. Har du bokat något vul?

    Håller alla tummar för att det ska gå bra för dig!
  • Maria2306
    isofija skrev 2018-01-31 13:10:42 följande:

    Det är troligtvis ingen fara, mina symptom har ändrat karaktär under hela graviditeten.

    Ibland har man inte haft några symptom alls och ibland har det varit helt nya som sen försvinner och ersätts av andra.

    Och så tidigt som du är nu hade jag knappt några symptom alls vad jag minns.

    Så försök ta det lugnt!


    Tack för ditt svar, så skönt att höra att det faktiskt kan vara ?normalt?.

    Ska försöka njuta av att må bra och försöka släppa lite oro ??
  • Anonym (Misse)

    Betyder egentligen inte någonting, symtom kan komma lite som dom vill. Vissa får inga syntom alls.

    Förstår att det är allt man tänker på så i början av graviditeten, men man måste helt enkelt vänta och se.

  • Charlieellerså
    Maria2306 skrev 2018-02-02 19:40:22 följande:

    Nu i vecka 7 (6+1) och fortfarande inga speciella symtom..

    Fruktansvärd väntan är det..


    Har tre barn och fem graviditeter bakom mig. Med ett barn var jag illamående hela graviditeten, med andra hade jag vansinnig molvärk men mådde illa i bara två veckor mellan v 7-9, tredje barnet mådde jag skit efter Äl till bim men mådde sedan bra och inga symptom fram till v 7 eller 8 då jag började få massor av symptom och mådde så kasst fram till v 15 ungefär. Så olika. Så just att du så tidigt inte har mer symptom tänker jag inte är något konstigt alls. Känner dock igen mig i oron och känslan av att bara vilja veta. Lycka till
  • Anonym (G)
    Maria2306 skrev 2018-01-31 10:47:02 följande:

    Är gravid med första barnet i vecka 6 (5+4). Har i bagaget tre missfall varav två som var kemiska graviditeter.

    Plussade för ca 1,5 vecka sedan och allt har varit normalt, inga blödningar, molvärk och illamående ungefär två dagar.

    Men nu upplever jag att allt är som bortblåst? Känner ingenting..

    Har ett vul inbokat om ca 2 veckor men är så fruktansvärt rädd att något ska vara fel, jag vet närmligwn inte hur jag ska ta mig igenom en till förlorad graviditet..

    finns det någon som varit med om detta?


    Tror inte du har något att oroa dig för!

    Jag har precis fått reda på att jag är i v 20, har inte haft några symtom på vägen och har nu kastats in i en graviditet halvvägs, haha!

    Såklart efterlängtat!

    Lycka till!
  • lussebulle25

    Jag hade verkligen inga symptom fram till v 7 (6+4) Då kom illamåendet och tröttheten. Illamåendet börjar lugna ner sig nu, gick in i v 11 idag. Är fortfarande väldigt trött, längtar tills det går över :)

  • Maria2306
    lussebulle25 skrev 2018-02-03 09:39:33 följande:

    Jag hade verkligen inga symptom fram till v 7 (6+4) Då kom illamåendet och tröttheten. Illamåendet börjar lugna ner sig nu, gick in i v 11 idag. Är fortfarande väldigt trött, längtar tills det går över :)


    Ja man önskar att man bara kunde släppa all oro och tänka att det ska gå bra..

    Vad skönt att det lugnat sig för dig för jag förstår ju att illamåendet är sjukt jobbigt.

    Längtar tills vecka 12 så man kan börja känna sig lite säkrare iaf. :)
  • Trullis82

    Hej!

    Allt är ju väldigt individuellt.

    Alla symptom jag läser:

    Man kan känna av när ägget fäster

    Man kan få en nidblödning

    Illamående

    Värk i brösten

    Huvudvärk

    Flytningar

    Ja, jag skulle kunna fortsätta länge.

    Jag har absolut ingenting. Det enda är när mensen inte kommer när den ska då testar jag.

    Alla symptom man ?bör? ha vid graviditet har jag vid äl o mens.

    Jag mår allra bäst under graviditet. Alltså jätte än när jag inte e gravid. Jag kände mig illamående fram till v 6 o då visste jag inte att jag var gravid.

    O sen börjar jag inte känna av något förens bebis e så pass stor så kag känner av det typ v 18 brukar jag känna av det.

    Så svårt att avgöra.

    Försök att vara lugn. Även om jag absolut förstår din oro.

    Ring o se om ni kan göra vul någon v tidigare.

    All styrka till dig/ kram

  • Maria2306
    Trullis82 skrev 2018-02-05 07:24:11 följande:

    Hej!

    Allt är ju väldigt individuellt.

    Alla symptom jag läser:

    Man kan känna av när ägget fäster

    Man kan få en nidblödning

    Illamående

    Värk i brösten

    Huvudvärk

    Flytningar

    Ja, jag skulle kunna fortsätta länge.

    Jag har absolut ingenting. Det enda är när mensen inte kommer när den ska då testar jag.

    Alla symptom man ?bör? ha vid graviditet har jag vid äl o mens.

    Jag mår allra bäst under graviditet. Alltså jätte än när jag inte e gravid. Jag kände mig illamående fram till v 6 o då visste jag inte att jag var gravid.

    O sen börjar jag inte känna av något förens bebis e så pass stor så kag känner av det typ v 18 brukar jag känna av det.

    Så svårt att avgöra.

    Försök att vara lugn. Även om jag absolut förstår din oro.

    Ring o se om ni kan göra vul någon v tidigare.

    All styrka till dig/ kram


    Tack för ditt svar!

    Jag håller med dig, det står såå mycket på nätet om att symtom man ska/bör ha. Till och med i gravidappen står det hur man ska må vecka för vecka.

    Kanske inte borde stå något alls eftersom det nu är så individuellt?

    Jag försöker ta det lugnt och tänka att allt är bra eftersom jag mår så bra och inte har haft några som helst komplikationer.
  • Längtarefterdighelatiden
    Maria2306 skrev 2018-01-31 10:47:02 följande:

    Är gravid med första barnet i vecka 6 (5+4). Har i bagaget tre missfall varav två som var kemiska graviditeter.

    Plussade för ca 1,5 vecka sedan och allt har varit normalt, inga blödningar, molvärk och illamående ungefär två dagar.

    Men nu upplever jag att allt är som bortblåst? Känner ingenting..

    Har ett vul inbokat om ca 2 veckor men är så fruktansvärt rädd att något ska vara fel, jag vet närmligwn inte hur jag ska ta mig igenom en till förlorad graviditet..

    finns det någon som varit med om detta?


    Hej,

    Jag känner precis som du, denna oändliga väntan!

    Jag har haft två missfall efter ivf (v4 och v8) och nu är vi plötsligt gravida på naturligt sätt! Är på 5+1 idag och vill göra ultraljud för att se att allt är ok. Har "mensvärk" och svagt illamående. Igår kände jag ingenting alls, panik! I natt hade jag jätteont och trodde att det skulle börja blöda men idag känns det som vanligt igen med en vanliga mensvärken. Man blir verkligen galen!

    Jag har fått tid för inskrivning på mvc 12/2 och ultraljud v 10 men funderar på om jag ska göra vul privat. Är det det du ska göra?
  • Maria2306

    @längtarefterdighelatiden

    Ja väntan är olidlig..

    Men grattis till din graviditet! :)

    Det kändes overkligt för mig då jag plussade och allt var ??normalt??.

    Men hittills har jag tyvärr inte kunnat njuta mycket av den här graviditeten då jag mest oroat mig. Men nu är det bara 7 dagar kvar tills vul..

    Jag ska göra det på en privat klinik för jag har haft kontakt med dom under alla missfall jag haft så jag fick tid där direkt.

    Hade inte fixat en vecka till utan att veta..

  • Maria2306
    Längtarefterdighelatiden skrev 2018-02-05 10:27:56 följande:

    Hej,

    Jag känner precis som du, denna oändliga väntan!

    Jag har haft två missfall efter ivf (v4 och v8) och nu är vi plötsligt gravida på naturligt sätt! Är på 5+1 idag och vill göra ultraljud för att se att allt är ok. Har "mensvärk" och svagt illamående. Igår kände jag ingenting alls, panik! I natt hade jag jätteont och trodde att det skulle börja blöda men idag känns det som vanligt igen med en vanliga mensvärken. Man blir verkligen galen!

    Jag har fått tid för inskrivning på mvc 12/2 och ultraljud v 10 men funderar på om jag ska göra vul privat. Är det det du ska göra?


    Ja väntan är olidlig..

    Men grattis till din graviditet! :)

    Det kändes overkligt för mig då jag plussade och allt var ??normalt??.

    Men hittills har jag tyvärr inte kunnat njuta mycket av den här graviditeten då jag mest oroat mig. Men nu är det bara 7 dagar kvar tills vul..

    Jag ska göra det på en privat klinik för jag har haft kontakt med dom under alla missfall jag haft så jag fick tid där direkt.

    Hade inte fixat en vecka till utan att veta..
  • Anonym (orolig)
    Maria2306 skrev 2018-02-05 12:31:12 följande:
    Ja väntan är olidlig..

    Men grattis till din graviditet! :)

    Det kändes overkligt för mig då jag plussade och allt var ??normalt??.

    Men hittills har jag tyvärr inte kunnat njuta mycket av den här graviditeten då jag mest oroat mig. Men nu är det bara 7 dagar kvar tills vul..

    Jag ska göra det på en privat klinik för jag har haft kontakt med dom under alla missfall jag haft så jag fick tid där direkt.

    Hade inte fixat en vecka till utan att veta..

    Hej! Längesen nu. Men känner mig i ungefär samma sits som dig.
    Hur gick det för dig sen? Såg allt bra ut på VUL? <3

    kram!

Svar på tråden Tappat symtom i v.6