• RJEL

    v.26, söka fast jobb endå ?

    Undrar om det är någon idé att söka jobb fast jag kommer bli mammaledig om 3månader.
    Jag är utbildad stödpedagog och jobbat länge inom vården och vet att stödpedagoger är eftertraktade.
    Jobbar som personlig assistent 52% nu en fast tjänst men varje pass sover jag på jobbet, vilket jag känner mig klar med och känner inte kommer funka efter vi fått barn.

    Skulle va skönt att veta att jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mammaledigheten. Har inte sagt upp mig från mitt jobb jag har nu men känner att jag måste göra de.

    Kom med tips o tankar

  • Svar på tråden v.26, söka fast jobb endå ?
  • Ebo88

    Sök jobbet :) du har ju inget att förlora på att göra det. Det du kan få är ett ja eller nej så hade jag vart du så hade jag gjort det. Jag och sambon planerar att bli gravida. Jag pluggar till tandsköterska och blir klar till sommaren men har ändå börjat söka jobb. Hoppas du får det om du söker det, lycka till :)

  • fjanten

    En tanke är ju annars att du söker jobb lite smått under föräldraledigheten, och säger upp dig när du har fått något och fortfarande är föräldraledig. Man kan vara föräldraledig under uppsägningstiden. Förstår du min tanke?

  • nnnnnnnn

    Sök jobb, är du rätt person så väntar de gärna på att du kommer tillbaka.
    I bristyrken är det vanligt att man anställer även de som kommer att vara FL eller liknande, för då har man någon som kommer tillbaka iallafall istället för att inte hitta någon varken nu eller sen.
    Det är händer också att man anställer 2 st fast till 1 tjänst om den ena ska vara FL och det är en stor organisation = kan räkna med att någon hinner sluta eller gå på FL tills det är dags att komma tillbaka efter FL.

  • RJEL

    Tack för tips!
    Skriver jag att jag är gravid i personliga brevet så att dom inte kallar mig på en "onödig" intervju? Elr hur hade ni gjort ?

  • Långbenopluto
    RJEL skrev 2018-01-31 12:31:09 följande: